آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۷۹۶
هنر و ادبیات
۱۲

خبر کوتاه

فیلم بدون دیالوگ ایرانی در جشنواره کن

فیلم کوتاه «حیوان» به کارگردانی بهرام و بهمن ارک در بخش سینه فونداسیون هفتادمین فستیوال کن حضور دارد. بهرام ارک در گفت وگویی با مهر گفته است: فیلم کوتاه «حیوان» از طریق مدرسه ملی سینمای ایران به فستیوال کن ارسال و در بخش سینه فونداسیون پذیرفته شده و در کنار 16 فیلم از دیگر کشورها به نمایش گذاشته می شود. به گفته او، «حیوان» که به مدت 15 دقیقه ساخته شده داستان مردی است که می خواهد از مرز رد شود.

اکران 4 فیلم جدید از 20 اردیبهشت

سخنگوی شورای صنفی نمایش از اکران چهار فیلم جدید از 20 اردیبهشت ماه خبر داد. به گفته غلامرضا فرجی مقرر شد از 20 اردیبهشت ماه در گروه قدس فیلم سینمایی «نهنگ عنبر 2» سامان مقدم به جای فیلم سینمایی «آباجان» هاتف علیمردانی به نمایش دربیاید، همچنین فیلم سینمایی «ویلایی ها» منیر قیدی در گروه استقلال به جای «گشت 2» سعید سهیلی اکران می شود. در همین تاریخ فیلم سینمایی «برادرم خسرو» احسان بیگلری به جای «ماجرای نیمروز» محمدحسین مهدویان در گروه کورش اکران می شود. «آشوب» کاظم راست گفتار نیز به جای «یک روز بخصوص» همایون اسعدیان در گروه آزادی به نمایش در می آید.

گزارشی رسمی از کمیته ای برای «عصبانی نیستم»

رضا درمیشیان در کمیته ای ویژه بررسی ابعاد مختلف انتشار نسخه بازبینی «عصبانی نیستم» گفت: نسخه بازبینی «عصبانی نیستم»: به غیر از شورای پروانه نمایش به افراد دیگری نیز ارایه شده است. رضا درمیشیان، تهیه کننده وکارگردان این اثر سینمایی با حضور در این کمیته بررسی قاچاق نسخه بازبینی «عصبانی نیستم» ضمن ارایه توضیحات لازم پیرامون این موضوع گفت: «نسخه بازبینی فیلم، به غیر از شورای پروانه نمایش به افراد دیگری نیز ارایه شده است.» در پی این موضوع مقرر شد تا جزییات بیشتر پیرامون این موضوع در دست تحقیق و بررسی کمیته قرار گیرد. تا زمان رسیدن به پاسخ نهایی دلایل این اتفاق و منشا انتشار نسخه بازبینی این فیلم به فعالیت خود ادامه خواهد داد.