آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۷۹۶
جامعه
۱۳

خبر کوتاه

دولت با تخلیه 80 درصدی سفره های آب روبه رو بود

ایلنا| رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه دولت در ابتدای کار با تخلیه 80 درصدی سفره های آب روبه رو بود، گفت: یکی از مباحث در حوزه عدالت، استفاده صحیح از منابع است و ما در قبال منابع طبیعی و محیط زیست مسوول هستیم. سفره های آب، ذخیره استراتژیک، یک پشتوانه و به عنوان بانک مرکزی محیط زیست محسوب می شود. میزان مجاز بهره برداری از سفره های زیرزمینی 20 درصد است. حفاظت از محیط زیست طی چهار سال اخیر در همه برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار داشته و رییس جمهور تاکید کرده است که محیط زیست و حفظ آن از اوجب واجبات است.

درخواست از وزارت ارشاد برای ممنوعیت تبلیغات سلامت

ایسنا| زهرا عبداللهی، رییس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت:«هر محصولی که مجوز تولید ندارد، مورد تایید وزارت بهداشت نیست و مصرف آن ممکن است عوارضی داشته باشد. صحبت ما با وزارت فرهنگ و ارشاد این است که محصول بدون مجوز به هیچ عنوان نباید تبلیغ شود، حتی برای محصولاتی که مجوز تولید دارند نیز باید کارگروهی با حضور کارشناسان تغذیه وزارت بهداشت ایجاد شود و محتوای تبلیغاتی محصول را از نظر فنی و علمی بررسی کنند. این تبلیغات نباید گمراه کننده باشند و اطلاعات نادرست به مردم دهند.»

تولید برق از زباله، لامپ 60 واتی را هم روشن نمی کند!

محمد حقانی، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در مورد ادعای تولید برق از زباله گفت: احتمالا آقایان با طرح این ادعا قصد شوخی داشتند چرا که در حال حاضر یک کارخانه چینی درجه 2 تولید برق از زباله با ظرفیت 200 تن در کهریزک وجود دارد که اغلب روزهای سال تعطیل است. اگر این کارخانه حتی به صورت 24 ساعته و با تمام ظرفیت هم کار کند، قادر نیست 3 درصد از 7500 تن زباله شهر تهران را به برق تبدیل کند! مسوولان شهری تهران باید بگویند برق تولید شده از زباله در کجا به مصرف می رسد و لامپ کدام خانه را روشن می کند؟ بعید می دانم کارخانه مورد ادعا در صورت فعالیت تمام وقت نیز قادر باشد برق مورد نیاز یک لامپ 60 وات را تامین کند.