آرشیو چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۳
صفحه اول
۱

آغاز پرداخت های موبایلی به جای کارت بانکی

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی از آغاز پرداخت های موبایلی به جای کارت بانکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ناصر حکیمی دیروز در نشست خبری با تشریح بخشنامه اخیر بانک مرکزی درباره مجوز به بانک ها برای آغاز پرداخت های موبایلی در کشور گفت: باتوجه به توسعه استفاده از تلفن های همراه هوشمند در کشور، استفاده از ابزارهای جدید پرداخت که جایگزین پایانه های فروش خودپردازها یا پرداخت های اینترنتی شود، در جامعه احساس می شد.

وی با بیان این که در این شیوه پرداخت ها بدون استفاده از کارت و با استفاده از نشان گذاری کارت های بانکی در بستر امن انجام می شود، اظهار کرد: این شیوه را می توان از طریق هر دستگاه هوشمندی، چون ساعت هوشمند تلفن همراه یا فناوری های پوشیدنی اجرا کرد.

حکیمی توضیح داد: در این شیوه با نزدیک کردن گوشی هوشمند به پایانه های فروشی که به فناوری ان.اف.سی (NFC) مجهز باشند اطلاعات به شکل نشان گذاری شده از طریق نرم افزارهایی که در گوشی نصب شده است، به شاپرک منتقل می شود و پس از پردازش اطلاعات، پرداخت انجام می شود که کل این مراحل کمتر از ده ثانیه طول می کشد.

وی با پیش بینی این که این شیوه، نظام های پرداخت در ایران را متحول می کند، تصریح کرد: با این کار می توان انواع پرداخت های جدید را برای نظام های پرداخت تعریف کرد و حتی پرداخت ارقام پایین را بدون وارد کردن رمز و در سقفی که مشتری می خواهد، انجام داد.