آرشیو چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۳
ایران
۱۵

آغاز پرداخت تسهیلات به باغداران خسارت دیده مازندرانی

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران گفت: پرداخت تسهیلات 2000 میلیارد ریالی با کارمزد 10 درصد به باغداران خسارت دیده از برف و یخبندان سال گذشته استان از روز سه شنبه آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، بارش برف و کاهش دمای بی سابقه 15 تا 17 درجه زیر صفر در مازندران در اوایل آذرماه سال پیش که مصادف با برداشت مرکبات 110 هزار هکتار از باغات این محصول بود، سبب از بین رفتن نیمی از سردرختی باغداران و بخش عمده ای از باغات مرکبات و کیوی این خطه شمال کشور شد.

از آنجا که مازندران در تولید مرکبات و کیوی رتبه نخست کشور را دارد و تولید این دو محصول باغی از مهم ترین منابع درآمدی کشاورزان استان محسوب می شود، دولت تدبیر و امید هفت بسته حمایتی برای جبران خسارت باغداران تصویب کرد.

تصویب 2000 میلیارد ریال تسهیلات برای اصلاح و بازسازی باغات مرکبات و کیوی یکی از هفت بسته حمایتی دولت بوده است که پرداخت آن از دیروز در شعب بانک کشاورزی استان آغاز شده است.

براساس آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران حدود 30 هزار پرونده برای دریافت تسهیلات تا سقف 500 میلیون ریال با کارمزد 10 درصد برای باغداران استان تشکیل و به شعب بانک کشاورزی استان ارسال شد.

محسن صادقی، مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران در این باره گفت: هر چند براساس مصوبه هیات دولت هنوز بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات 2000 میلیارد ریالی به باغداران استان مازندران به این بانک ابلاغ نکرده است، اما بانک کشاورزی از منابع داخلی پرداخت را شروع کرد.

وی گفت: تمام شعب بانک کشاورزی استان مازندران پرداخت تسهیلات به باغداران را براساس نظرات کارشناسی از برآورد خسارت ناشی از برف و یخبندان آغاز کردند.