آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۸۶
اقتصادی
۵

اخبار

تکذیب افزایش بدهی دولت به 700 هزار میلیارد تومان

وزیر اقتصادی و امور دارایی گفت: نقل قولی که 70 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به 700 هزار میلیارد تومان تبدیل شده است، کذب بود که در رسانه ها به صورت گسترده منتشر شد. به گزارش ایرنا، علی طیب نیا پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: رقمی که من اعلام کرده بودم که 700 هزار میلیارد تومان بدهی است بر مبنای محاسبات دفتر مدیریت بدهی دولت در وزارت اقتصاد است.

وی ادامه داد: اصل این بدهی ها مربوط به گذشته است چیزی که در دولت حاضر به آن بدهی ها اضافه شده سودی است که به طور طبیعی به این بدهی ها تعلق می گیرد.

تراکتورسازی کارخانه شادابی است که کارش را انجام می دهد

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت کارخانه تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه نمی دانم این کارخانه ورشکست شده یا نه، اظهار کرد: تراکتورسازی کارخانه شادابی است که کارش را انجام می دهد.

محمدرضا نعمت زاده در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا کارخانه تراکتورسازی تبریز ورشکست شده است؟ با بیان اینکه نمی دانم این اتفاق افتاده یا خیر، گفت: زمانی که ضرر انباشته شرکت ها از دو برابر سرمایه آنها بیشتر می شود مشمول ماده 141 شده و در اصطلاح ورشکست می شود. وی خاطرنشان کرد: کارخانه تراکتورسازی در حال حاضر کار خود را انجام می دهد و مشکلی وجود ندارد. مجمع عمومی این کارخانه می تواند تصویب کند که با وجود مشمولی ماده 141 به کارشان ادامه دهند.

به گفته وی تراکتورسازی شرکتی فعال است که تراکتور کشور را تامین می کند و به خارج از کشور نیز صادرات انجام می دهد.