آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۸۵۵
دیپلماسی
۷

کوتاه دیپلماسی

درخواست نماینده کنگره آمریکا از دبیرکل سازمان ملل

ایسنا: یک نماینده جمهوری خواه آمریکا از دبیرکل سازمان ملل خواست تا از ایران بخواهد زندانیانی همچون سیامک و باقر نمازی را آزاد کند. ایلینا راس لتینین، عضو جمهوری خواه کنگره آمریکا در گفت وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، درباره آنچه رویکرد ضداسرائیلی سازمان ملل دانست، رایزنی کرد. این نماینده آمریکایی با انتشار بیانیه ای درباره جزئیات تماس تلفنی اش با گوترش که در وب سایت او قرار گرفته است، اعلام کرد که از دبیرکل سازمان ملل خواسته است که از ایران بخواهد این زندانیان، شامل سیامک و باقر نمازی و نذار زکا را آزاد کند.

ولایتی: ایران همواره از مبارزات مردم فلسطین حمایت کرده

ایسنا: علی اکبر ولایتی بعد از دیدار با معاون وزیر خارجه ایتالیا در پاسخ به سوالی درباره منشور حماس خاطرنشان کرد: باید نظرات سایر گروه های مبارز فلسطینی مثل جهاد اسلامی را هم شنید. مسلم است اگر منشوری که منتشر شده است و اظهارات انجام شده در جهت اتحاد مردم فلسطین و گروه های مبارز باشد، همچنین حاوی این مطلب مهم باشد که به هیچ وجه سازش با رژیم صهیونیستی تجویز نشود بلکه مبارزه با این رژیم تقویت شود جمهوری اسلامی ایران همواره از مبارزات مردم فلسطین حمایت کرده است.

واکنش وزارت خارجه کردستان عراق به سخنگوی دیپلماسی ایران

فارس: وزارت امور خارجه منطقه کردستان عراق درباره اظهارات «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران مبنی بر مخالفت ایران با برگزاری همه پرسی استقلال و جدایی طلبی در منطقه و حمایت از تمامیت ارضی عراق ابراز نگرانی کرد. در این بیانیه آمده «همان طور که دولت منطقه ای کردستان رسما اعلام کرده، این همه پرسی و استقلال کردستان یک موضوع داخلی برای عراق است. این مسئله از طریق گفت وگو و فهم بغداد مورد بحث و تصمیم گیری قرار می گیرد». «ما هرگونه اظهاراتی که فراتر از این مسئله باشد رد می کنیم و تاکید داریم که اجازه مداخله هیچ کس را نمی دهیم».