آرشیو شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۸۷
ایران زمین
۱۹

همدان، میزبان همایش بین المللی 2018 سازمان جهانی گردشگری

سید مسلم یگانه

استان همدان با توجه به داشتن جاذبه های فراوان تاریخی و فرهنگی می تواند به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگران خارجی تبدیل شود که به همین منظور قرار است، همایش بین المللی 2018 سازمان جهانی گردشگری به میزبانی شرکت سیاحتی علیصدر در شهر همدان برگزار شود.

محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در این باره در همایش فعالان گردشگری استان در شهر همدان با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم تا پس از انجام رایزنی ها و برخورداری از حمایت ها میزبان این همایش بین المللی در سال 2018 میلادی باشیم، اظهار داشت: این اتفاق می تواند استان غنی از جاذبه گردشگری چون مجموعه های غار علیصدر و گنجنامه را در عرصه بین المللی مطرح کند. «عبدالرضا مهاجری نژاد» مدیرکل دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این همایش با بیان اینکه حال گردشگری استان همدان رو به بهبود است و هنوز کارهایی نیاز به حمایت و به ثمر رسیدن دارد، عنوان کرد: صنعت گردشگری این استان رو به رشد است و به سمت جلو حرکت می کند، به طوری که بزودی به جایگاه واقعی خود می رسد.

«مسعودملکی» معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدرهمدان هم دراین خصوص به «ایران» گفت: در دیدار با «طالب ریفاعی»، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و هیات همراه که در حاشیه نشست تخصصی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری با حضور شرکت سیاحتی علیصدرهمدان در مهرماه سال گذشته درشهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان برگزار شد، ضمن معرفی اهداف این شرکت، از وی برای حضور در ایران به میزبانی شرکت سیاحتی علیصدر در همدان دعوت شد که وی ضمن تمایل، سال 2018 را برای این بازدید مناسب اعلام کرد. به دنبال این دیدار در حال برنامه ریزی و پیگیری برگزاری این رویداد مهم بین المللی برای سال 2018 میلادی در شهر همدان هستیم.

ملکی با بیان اینکه شاهد افزایش چشمگیر بازدید گردشگران خارجی از غار علیصدر هستیم، تصریح کرد: غار علیصدر بزرگ ترین غار آبی قابل قایقرانی در دنیا محسوب می شود که این ویژگی بین المللی موجب منحصربفرد شدن آن شده است. خوشبختانه این غار شگفت انگیز شناخته شده و به عنوان برترین جاذبه گردشگری استان همدان هر ماه 4 هزار نفر از آن بازدید می کنند.