آرشیو شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۷۹۹
صفحه آخر
۱۶
در حاشیه، در متن

نگاهی به مناظره دوم انتخابات

رژه اطلاعات غلط نامزدهای اصولگرا

علی شکوهی

متاسفانه در مناظره دوم تا بخواهید اطلاعات غلط بر زبان نامزدهای اصولگرا جاری شد. آنان یا عمدا یا از سر جهل سخنانی را مطرح کردند که اصلا صحت نداشت. در طی چند سال گذشته یک امپراتوری دروغ در حال تخریب دولت روحانی بود و هزاران مدعای غلط را بر سر زبان ها انداخت و متاسفانه کسانی که قرار است فردا در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرند، همین دروغ ها را مبنای تحلیل و استدلال خود قرار داده اند.

مهم ترین دروغی که در این جلسه از زبان فردی مثل رییسی صادر شد، رفع نشدن تحریم ها بود. او حتی به وزیر اقتصاد نسبت داد که تحریم بانک ها هم برداشته نشده است و برای سنجش ادعای خود تاکید کرد اگر نفت صادر کردیم و پولش را از طریق بانک ها توانستیم به کشور منتقل کنیم حرف شما درست است.

واقعا ایشان نمی داند نزدیک یک سال است که این تحریم ها برداشته شده است و پول نفت به آسانی به کشور برمی گردد؟ آیا ایشان متوجه نیست که اظهارات مسوولان ما خطاب به امریکا و متهم کردن آنها به اجرا نکردن برجام برای پیدا کردن دست برتر در صحنه سیاسی و تبلیغاتی است و چه بسا همراه با بزرگنمایی باشد؟

نکته تاسف بار مناظره دوم همراه شدن میرسلیم با آن دو نامزد دیگر اصولگرا و هماهنگ عمل کردن با آنان بود و همین امر منجر به زیرسوال رفتن وجهه ای شد که در مناظره اول برای خود دست و پا کرده بود. او هم نشان داد که یک اصولگرا مانند بقیه است که برای کسب قدرت، گفتن هر سخنی و متهم کردن ناروای دیگران را جایز می داند. زیرسوال بردن اجرای قانون آزادی اطلاعات که در این دولت عملی شد، نمونه این رفتار میرسلیم است. بگذریم که او کسی است که وقتی وزیر بود اهالی مطبوعات را مستحق استفاده از آزادی نمی دانست!

مناظره دوم خیلی متفاوت نبود و بار تصمیم گیری مرددها به مناظره سوم منتقل شده است. باید باز هم منتظر ماند.