آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۴
سیاسی
۲

توصیه های آیت الله مکارم به نامزدها

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مسائل اقتصادی، اولویت اصلی کشور است، گفت: اما این موضوع نباید باعث بی توجهی به سایر بخش ها شود؛ همه می دانند مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر هم تاثیر متقابل دارند و نمی توان آنها را از هم تفکیک کرد.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید دیروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم عنوان کرد: کشور غیر از مسائل اقتصادی، مشکلات دیگری هم دارد که باید در تبلیغات انتخاباتی و مناظره ها مورد توجه نامزدها قرار گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: درست نیست که تمام توجه نامزدهای انتخابات به مسائل اقتصادی باشد، باید به مشکل های دیگر از جمله فضای مجازی و اختلافات خانوادگی ناشی از آن نیز توجه شود.

وی بیان کرد: یکی از مسئولان فضای مجازی به بنده گفت بیش از 60 درصد اختلافات خانوادگی در کشور به خاطر استفاده از دو شبکه اجتماعی فعال در فضای مجازی است. این مرجع تقلید ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی باید قول بدهند مشکلات فضای مجازی و اختلاف های خانوادگی را حل کنند و برای رفع معضل طلاق، مواد مخدر و فساد، راهکاری بیابند.

وی بیان کرد: نامزدهای محترم در مناظره ها و برنامه هایی که برای معرفی خود دارند، بکوشند مردم را نسبت به آینده امیدوار کنند نه ناامید؛ نباید حجم مشکلات کشور به نحوی گسترده نشان داده شود که امید مردم دچار خدشه شود.

آیت الله مکارم شیرازی، امید را عامل حرکت و پویایی جامعه دانست و افزود: امید به آینده، انسان را وادار به فعالیت می کند، اما ناامیدی عامل رکود و تنبلی است و نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

این مرجع تقلید خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر هم در مناظره ها یا سایر تبلیغات خود می خواهید نسبت به عملکرد سایر نامزدها انتقادی داشته باشید، نباید بگویید همه کارهای این شخص خراب است؛ باید نقاط مثبت این فرد را هم بگویید و بعد اشاره کنید که این مشکل هم وجود دارد.

وی افزود: بنده بر اثر تجربه شخصی می گویم اگر قرار است انسان نسبت به شخص دیگری انتقاد کند، ابتدا بهتر است نقاط مثبت و خوبی های آن فرد را برشمرده و بعد انتقادهای خود را بیان کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: تنها برشمردن نقاط ضعف و سیاه نمایی طرف مقابل در جریان تبلیغات انتخاباتی، کار صحیحی نیست.