آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۴
اقتصاد
۴

آبرسانی به روستاها تا پایان برنامه ششم توسعه به 92 درصد می رسد

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: آبرسانی به روستاها تا پایان برنامه ششم توسعه به 92 درصد ارتقا خواهد یافت.

حمیدرضا جانباز در گفت وگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به این که در سال های اخیر به 5200 روستای بالای 20 خانوار آبرسانی شده است، افزود: با آبرسانی به این تعداد روستا، چهار میلیون نفر از هموطنان روستایی از آب سالم برخوردار شدند که این جهشی در آبرسانی روستایی محسوب می شود.

وی گفت: با پیگیری مجلس و دولت امسال اعتبار خوبی از صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستایی اختصاص یافت تا مسیری که در سال 95 برای آبرسانی روستایی آغاز شده است، امسال نیز ادامه یابد.

جانباز تاکید کرد: به این نکته توجه داریم تامین آب روستاها با همان سیستم و کیفیتی که در اختیار شهروندان قرار می گیرد در اختیار روستاها قرار گیرد.

حمیدرضا جانباز با اشاره به این که بسیاری از طرح های آبرسانی به روستاها در سال گذشته به سرانجام رسیده است، افزود: حجم زیادی از آبی که با تانکرها آبرسانی سیار انجام می دادیم با تکمیل طرح های آبرسانی روستایی کاهش یافته است.

وی درباره نزولات جوی و وضع آب کشور گفت: در بخش هایی از شمال استان فارس و شمال استان اصفهان، شمال استان کرمان و یزد همچنان با کمبود بارش مواجه هستیم، اما در سایر مناطق در سال آبی جاری بارش های خوبی داشتیم.

جانباز افزود: تکمیل طرح های آبرسانی در شهرها و روستاها امسال شرایط مناسب تری را برای تامین آب در شهرها و روستاها فراهم کرده و این در حالی است که شرایط تامین آب در کشور را چه در شهرهای بزرگ و چه در مناطق روستایی رصد می کنیم.