آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۴
اقتصاد
۴

آیت الله نوری همدانی: مجلس در مقابل وعده کمک به اقشار کم درآمد سنگ اندازی نکند

آیت الله نوری همدانی، خواستار توجه جدی مسئولان به اقشار کم درآمد شد و از مخالفت مجلس برای کمک به اقشار ضعیف جامعه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: باید بین نظام و دولت فرق گذاشته شود. وی عنوان کرد: برخی در مسیر و برنامه های کسانی که نامزد هستند، سنگ اندازی می کنند. به عنوان مثال مطرح شده که اقشار کم درآمد با توجه به گرانی و بیکاری با مشکلات سختی مواجه هستند و می خواهند مشکلات را از پیش پای مردم بردارند، می گویند در ضمن این که باید کار شود یارانه ای که تاکنون 45 هزار تومان بوده دو تا سه برابر افزایش پیدا کند، چون برخی با وجود گرانی های بسیار با همین مبلغ امرار معاش می کنند.

وی افزود: در اسلام هم راه روشن است. روزی امیر مومنان(ع) فردی را دیدند که برای امرار معاش خود دست تکدی به سمت مردم دراز کرده است، حضرت فرمودند که از بیت المال باید این فرد را اداره کرد، از این رو هرکس قدرت کار دارد، باید برای او کار ایجاد شود و اگر قدرت کار ندارد، باید از بیت المال اداره شود تا آبرو و عزت او محفوظ باشد.

وی اضافه کرد: این آقایان می گویند ما سعی می کنیم برای همه کار ایجاد کنیم، اما کسانی که قدرت کار ندارند یا فعلا کاری ندارند را باید اداره کرد، بنده در اروپا دیدم اشخاصی را که درس می خوانند معین می کنند که برای چه کاری صلاحیت دارند و نام های آنان را می نویسند، این فرد اگر فارغ التحصیل شود جایگاه این فرد برای انجام کارهای بعدی مشخص شده است، اما اگر جایگاهی مشخص نشد باشد، به او حقوق می دهند تا کار فراهم شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که عده ای نشسته اند و می گویند نمی توانیم مشکلات را حل کنیم و مجلس اجازه نمی دهد این گونه باشد، گفت: معلمان و کارگران کم درآمدترین افراد هستند و بیشترین زحمت را می کشند. در مجلس برای برخی افراد 20 میلیون تومان درآمد تعیین شده است. باید به آنها گفت برای آنها بودجه دارید، ولی برای کارگر و معلم این وعده ها را نمی دهید. سنگ اندازی در وعده های نامزدها در این گونه موارد درست نیست.