آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۴
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

واکنش بهزادی به حذف طوسی از بازی های باکو

باید استراحت کند

این روزها اخبار پیرامون مریم طوسی، سریع ترین بانوی دونده ایرانی زیاد دیده و شنیده می شود. از کسب نتایج ضعیف به واسطه کتف درد شدید در جایزه بزرگ آسیا گرفته تا حذف نامش از فهرست ورزشکاران اعزامی به مسابقات کشورهای اسلامی. بانویی که چند وقتی است کمی از اوج خود فاصله گرفته، اما یادمان نرود مریم طوسی همان کسی است که با کسب دو نشان طلا در دوره قبل بازی های کشورهای اسلامی و رکوردشکنی خود ثابت کرد پس از روزهای تلخ نرسیدن به المپیک لندن دوران اوج و شکوفایی بازخواهد گشت تا ثابت کند همواره لایق عنوان دختر باد، همانی که صدایش می کنند بوده و هست.

پریسا بهزادی نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی درخصوص حذف نام مریم طوسی از تیم اعزامی به باکو می گوید: مریم طوسی به دلیل درد در قسمت کتف نتوانست در مسابقات جایزه بزرگ آسیا خوب ظاهر شود. دکتر اردیبهشت، پزشک فدراسیون دوومیدانی بعد از معاینه کتف مریم طوسی تشخیص داد که آسیب دیدگی جزئی در کتف راست او وجود دارد. نه این که نتواند بدود، اما تا ده روز تمرینات سنگین بدنسازی را دنبال نکند. البته آسیب دیدگی او جدی نیست و فقط در این بازی ها نیست.

بهزادی در پاسخ به این پرسش که با حذف طوسی آیا یکی از بخت های مدال آوری ایران کم شده است، می گوید: مریم طوسی دو طلای بازی های همبستگی را در کارنامه دارد، اما برگزاری این رقابت ها مثل گذشته نیست. دوره قبل که در اندونزی برگزار شد سطح ورزشکاران پایین بود، اما در حال حاضر با توجه به شرایط خوب میزبانی باکو سطح این رقابت ها به نسبت قبل بالاتر رفته است. برای نمونه بحرین که سال 92 اصلا تیمی به این رقابت ها اعزام نکرده بود، در این دوره ورزشکاران خارجی تبعه دارد که عملکرد فوق العاده ای دارند.