آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۴
سینما
۱۲

سینمای جهان

ریدلی اسکات «بیگانه 5» را نمی سازد

سر ریدلی اسکات اعلام کرد: پروژه «بیگانه 5» که نیل بلوم کمپ وعده کارگردانی آن را داده بود، هرگز ساخته نخواهد شد.

با این که پیشتر اعلام شده بود «بیگانه 5» ساخته می شود و سیگورنی ویور بازیگر اصلی نیز درباره آن نظر مثبت داده بود، تهیه کننده این ادامه ها، آب پاکی را روی دست دوستداران پروژه ریخت.

این فیلمساز که اکنون در حال معرفی و حمایت فیلم جدیدش «بیگانه: میثاق» در ادامه «پرومتئوس» است، گفت: هرگز فیلمنامه ای برای این فیلم وجود نداشته و این تنها یک ایده بود که از یک متن ده صفحه ای بیرون آمد و بیشتر تهیه کنندگان به این کار علاقه داشتند، اما من چیزی در ادامه آن نمی بینم. او افزود: فاکس هم به این نتیجه رسید که علاقه ای به ساخت آن ندارد و من هم تاکنون «پرومتئوس» و «میثاق» را طبق برنامه انجام داده ام. / مهر

انتخاب کارگردان جیمز باند

احتمالا بزودی فیلم بیست و پنجم «جیمز باند» کارگردان خود را خواهد شناخت و روشن می شود چه کسی روی صندلی کارگردانی به جای سم مندس می نشیند.

این روزها از پل مک گیان، کارگردان کهنه کار سازنده «شرلوک» به عنوان کارگردان فیلم بعدی «جیمز باند» یاد می شود و گفته شده این کارگردان اسکاتلندی بزودی روی صندلی سم مندس سازنده «اسکای فال» و «اسپکتر» خواهد نشست. در عین حال گزارش ها حاکی است تهیه کنندگان جیمز باند از این انتخاب بسیار هیجان زده هستند.

این کارگردان بتازگی فیلم «ستاره های فیلم در لیورپول نمی میرند» را کارگردانی کرده و اپیزودهایی از فصل های مختلف سریال شرلوک را ساخته است. او سازنده اپیزودهایی از «لوک کیچ» برای کمپانی مارول هم بوده و سریال درام سیاسی با بازی کیفر ساترلند با عنوان «بازمانده تعیین شده» محصول 2016 را در کارنامه دارد. / مهر