آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۴
حوادث
۱۹

قصاص برای تنها متهم قتل نوعروس

پرونده پیچیده قتل یک نوعروس با صدور حکم قصاص برای همسرش به ایستگاه پایانی خود رسید.

به گزارش جام جم، متهم مردی 40 ساله است که از سال 89 به اتهام قتل همسرش با ضربه های چاقو به زندان افتاده است. او در این مدت یک بار با حکم قصاص در آستانه طناب دار قرار گرفت، اما دیوان عالی کشور رای صادره را رد کرد و پرونده را برای رسیدگی دوباره به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران فرستاد. متهم تاکنون در هیچ یک از مراحل دادرسی به قتل اعتراف نکرده، اما مهم ترین مدارک پلیسی که وقوع قتل به دست او را محرز کرده است، کشف لباس و حلقه ازدواج خونین او در زیر یکی از مبل هاست که پس از انجام آزمایش پزشکی قانونی مشخص شد لکه های خون متعلق به مقتول است.

ماجرای پرونده نیز به 15 خرداد 89 برمی گردد. در این روز جسد نوعروس در خانه اش کشف شد. او با ضربه های چاقو به قتل رسیده بود. کارآگاهان در همان ابتدا به همسرش ظنین شدند و او را دستگیر کردند. متهم اما خود را بی گناه دانست و گفت: «آن روز از سر کار به خانه برگشته بودم که با جسد خونین همسرم روبه رو شدم. من هرگز مرتکب قتل نشده ام و او را دوست داشتم.»

ادعای متهم مبنی بر مواجه شدن با جسد هنگام برگشتن از سر کار در حالی است که برخی همسایه ها به حضور او در خانه هنگام وقوع قتل، شهادت داده اند.

سرانجام متهم با توجه به مدارک پلیسی و درخواست اولیای دم (دو برادر و سه خواهر مقتول) در دادگاه محاکمه و به قصاص محکوم شد، اما دیوان عالی کشور این رای را به دلیل وجود برخی نواقص در روند رسیدگی رد کرد و برای بررسی دوباره به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربان زاده فرستاد. متهم در این شعبه نیز بار دیگر خود را بی گناه دانست، اما قضات با توجه به مدارک موجود، بار دیگر او را به قصاص محکوم کردند.