آرشیو یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۸۸
جهان
۲۰

خاورمیانه

<هنیه >جانشین <مشعل> شد

خالد مشعل خبر داد اسماعیل هنیه، نخست وزیر سابق فلسطین در انتخابات درون حزبی به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس انتخاب و جایگزین وی شد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، اعضای ارشد حماس دیروز اسماعیل هنیه را به عنوان جانشین خالد مشعل انتخاب کردند. براساس این گزارش، رقابت بر سر ریاست جدید دفتر سیاسی حماس بین اسماعیل هنیه، موسی ابومرزوق و محمد نزال بود. این تصمیم در روز 15 مه (25 اردیبهشت) به صورت علنی در نشست مهمی در دوحه قطر اعلام خواهد شد.خالد مشعل از سال 1996 رئیس دفتر سیاسی حماس را برعهده داشت و براساس مرامنامه این جنبش دیگر قادر به شرکت در انتخابات نبود.

قطعنامه یونسکو درباره محکومیت حاکمیت اسرائیل بر قدس تصویب شد

شورای اجرایی سازمان یونسکو تمامی قطعنامه های صادره در دویست ویکمین دوره نشست خود از جمله قطعنامه اشغالی بودن قدس و قطعنامه مراکز آموزشی و فرهنگی در اراضی اشغالی فلسطین که تجاوزات و تصرفات رژیم صهیونیستی در حیطه فعالیت های یونسکو را محکوم می کند، تصویب کرد.به گزارش ایسنا، 22 کشور به قطعنامه اشغالی بودن قدس رای موافق دادند و 10 رای مخالف هم داده شد.

23 کشور هم به این قطعنامه رای ممتنع دادند. شورای اجرایی یونسکو در این قطعنامه ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله حفر تونل های زیرزمینی و دیگر طرح های تجاوزکارانه و نامشروع این رژیم بویژه در بخش قدیمی این شهر را محکوم کرد. این قطعنامه با واکنش شدید مقامات تل آویو رو به رو شد.