آرشیو یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۸۸
حوادث
۱۷

36 دانش آموز تهرانی به پارک «ژوراسیک» نرسیدند

گروه حوادث/ اتوبوس سرویس یکی از مدارس تهران که حامل عده زیادی از دانش آموزان بود، صبح دیروز در محدوده بزرگراه یادگار امام، به داخل کانال واژگون شد. در این حادثه 36 نفر از دانش آموزان مصدوم شدند.

اتوبوس حدود ساعت 10 صبح روز شنبه گروهی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی را از شهرستان رباط کریم برای بازدید به پارک «ژوراسیک» می برد که در سربالایی تند خیابان ایثارگران ناگهان بازماند و سپس به علت نقص فنی در کلاج و عمل نکردن ترمز، به عقب رانده شد.

اتوبوس که بدون کنترل راننده در سراشیبی تند رو به عقب می رفت لحظه به لحظه سرعت بیشتری گرفت تا اینکه چند لحظه بعد بشدت با حفاظ آهنی حاشیه خیابان برخورد و سپس به داخل یک کانال واژگون شد. در حالی که همه دانش آموزان درون اتاقک درهم شکسته اتوبوس مانده بودند و راه نجاتی می جستند نیروهای امدادی اورژانس و آتش نشانی به محل حادثه رسیدند و به نجات آنها پرداختند.رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره علت این حادثه گفت: «اتوبوس مدرسه به دلیل عمل نکردن سیستم ترمز، غیرقابل کنترل شده بود که پس از طی مسافتی، واژگون شد.»چند نفر از مصدومان توسط امدادگران اورژانس در محل حادثه درمان شدند و 24 مصدوم دیگر نیز به بیمارستان انتقال یافتند.