آرشیو یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۶
فوتبال ایران
۱۱

سهمیه لیگ قهرمانان تغییر نمی کند

فوتبال ایران در رده هشتم برترین کشورهای آسیا از نظر امتیاز باشگاهی و ملی قرار گرفت. هر چقدر تیم ملی در سال های اخیر قدرتمند شده، باشگاه های لیگی افول کرده اند و این مساله در تازه ترین رده بندی AFC هم مشخص است. در این رده بندی، امارات بار دیگر در صدر و بالاتر از کره جنوبی و قطر قرار گرفته است. در رده چهارم هم عربستان قرار دارد.

چین، ژاپن و استرالیا هم در رده های بعدی هستند. ایران هم با کسب 820 امتیاز ملی (بالاترین امتیاز) و کسب 450/41 امتیاز باشگاهی در رده هشتم قرار گرفته است. مجموع امتیاز ایران 322/65 است. امارات با 524/95 امتیاز در صدر و اختلاف فوتبال ایران هم با آنها بسیار زیاد است.

در این رابطه سعید فتاحی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ با اعلام این خبر به فارس گفت: سهمیه کشورها از جمله ایران در لیگ قهرمانان آسیا تا سال 2018 تغییری نمی کند و در آن سال کمیته مسابقات و هیات رئیسه AFC برای تعیین سهمیه ها در فصل 2020 2019 تصمیم گیری خواهند کرد. در ضمن ملاک ارزیابی کشورها در آینده ای نزدیک تغییر می کند. در حال حاضر 30درصد عملکرد تیم های ملی و 70 درصد عملکرد باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا ملاک است که این شاخص به 90 درصد عملکرد باشگاه ها و 10 درصد عملکرد تیم ملی برای سال های 2019 و 2020 به بعد تغییر می کند.