آرشیو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۷
اخبار کشور
۱۰

روحانی در همایش معلم، تولید و اقتصاد دانش بنیان: افتخارات و دستاوردهای کشور نتیجه زحمات معلمان است

رئیس جمهور گفت: افتخارات و دستاوردهای کشور نتیجه زحمات معلمان است.

حسن روحانی شامگاه شنبه در همایش معلم، تولید و اقتصاد دانش بنیان با اشاره به اینکه شهید مطهری راه آموزش و پرورش، خدمت و ایثار را به ما آموخت، گفت: باید از مدارس به فناوری، اقتصاد دانش بنیان و سرافرازی علمی و تولیدی در برابر منطقه و جهان دست یابیم. تردیدی نیست هر پیشرفت، تولید، افتخار بزرگ و تخصصی که در کشور هست، در سایه زحمات معلمین شریف است.

وی با بیان اینکه در زمینه فعالیت های دانش بنیان حرکت خوبی در کشور ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: ما باید در صنعت دانش بنیان و فناوری اطلاعات که می تواند برای کشور اشتغال ایجاد کند، فعال بوده و برنامه ریزی می کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح خط تولید پژو 2008 و اینکه این خودرو، 2 ماه پیش وارد بازار فرانسه شده و امروز در ایران به صورت مشترک تولید می شود، گفت: ما در حال ورود به بازار رقابت در صنعت خودرو هستیم و همپای تحولات جهانی حرکت می کنیم و این موضوع که خودرویی که در ایران تولید می شود در آینده در بازار جهانی حضور داشته و در خیابان های دیگر کشورهای جهان حرکت می کند، موجب افتخار است.

روحانی با تاکید بر اینکه همه مردم ایران در نقاط مختلف کشور باید احساس کنند که پرچم ایران برای همگان پرچم امنیت و آرامش است، گفت: باید شرایط به گونه ای باشد که پرچم اسلام و جمهوری اسلامی ایران برای همگان موجب آرامش باشد و زمانی که همه مردم ببینند و احساس کنند که جایی بهتر از ایران برای آرامش شان وجود ندارد، آن وقت دشمنان و وهابی ها نمی توانند علیه ما اقدامی انجام دهند.

وی با اشاره به سخنان برخی افراد مبنی بر اینکه باید کاری کنیم تا نفوذ در کشور کاهش یابد، گفت: نفوذ وقتی کاهش می یابد که با هم منسجم و متحد شویم، اگر میان ما شکاف باشد، دشمن به راحتی می تواند نفوذ کند.

به گزارش فارس، رئیس جمهور ادامه داد: همه باید از اینکه ایرانی بوده و زیر پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم احساس غرور کنیم، چرا که همه یکسانیم و حقوق ما بطور یکسان باید رعایت شود.