آرشیو سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۸
اقتصاد
۴

انتقاد از متوقف شدن روند وام دهی به بهانه انتخابات

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از سختگیری بانک ها برای پذیرش ضامن معرفی شده از سوی متقاضی وام انتقادکرد.

سیدحسن حسینی شاهرودی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت درخصوص وضعیت ارائه تسهیلات بانکی گفت: در رسانه ها آمده است در چند روز گذشته برخی بانک ها موضوع تسهیلات دهی را به بعد از انتخابات موکول می کنند. توقف ارائه خدمات مالی به دلیل درپیش بودن انتخابات اقدام قابل قبولی نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: فعالیت ها در حوزه اقتصاد نباید به دلیل انتخابات متوقف شود البته به واسطه انتخابات نباید روند امور بانکی نیز تسریع پیدا کند، به دلیل این که شاید در اذهان عمومی این شائبه را ایجاد کند که چرا تاکنون این مهم انجام نشده است. حسینی شاهرودی با بیان این که حوزه فعالیت های کارشناسی در اقتصاد نباید به مسائل سیاسی آلوده شود، تصریح کرد: درخصوص دریافت وام های خرد مسائلی وجود دارد که باید حل شود.

وی با اشاره به سختگیری بانک ها در زمینه پذیرش ضامن معرفی شده از سوی متقاضی دریافت وام گفت: نظام بانکی کشور باید مشکل معرفی ضامن از سوی متقاضی دریافت تسهیلات را حل کند و حتی می تواند از تجربه بانک های کشورهای موفق استفاده کند.