آرشیو سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۸
جهان
۶

واکنش توهین آمیز نتانیاهو به سند جدید حماس

دوشنبه هفته قبل جنبش مقاومت حماس سند جدید خود را که شامل تغییرات مهمی بود، منتشر کرد. این سند 42 بند دارد که بر حق بازگشت آوارگان و مبارزه با رژیم صهیونیستی از همه طرق تاکید می کند و به نوعی با تشکیل کشور فلسطین به جای بحرتا نهر در مرزهای اشغالی سال 1967 موافقت کرده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقابل لنز دوربین، سند جدید حماس را مچاله و به زباله دان پرتاب کرد.

به گزارش فارس، بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه در این کلیپ ویدئویی 97 ثانیه ای با بیان این که رسانه ها گرفتار «خبر جعلی» این سند شدند، مدعی شد: حماس در این سند پر از نفرت، به جهان دروغ گفت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: سند جدید حماس می گوید، اسرائیل هیچ حقی برای وجود داشتن ندارد و هر اینچ این سرزمین به فلسطینیان متعلق است. این سند می گوید هیچ راهکاری جز محو اسرائیل وجود ندارد... آنها می خواهند از دولت خود برای نابودی دولت ما استفاده کنند.

دفتر نتانیاهو پیشتر هم در واکنش به این سند اعلام کرده بود «روزی که حماس حفر تونل ها را متوقف و منابعش را به ایجاد زیرساخت های شهروندی معطوف کند و همچنین زمانی که آموزش کشتن اسرائیلی ها را پایان دهد، آنگاه تغییر واقعی خواهد بود».

جنبش حماس، برخورد نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سند این جنبش را کار افراد ضعیف توصیف کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، سامی ابوزهری، سخنگوی حماس در واکنش به این اقدام گفت: پاره کردن این سند توسط نتانیاهو، دلیلی بر تاثیر سند مذکور و قدرت آن است؛ وی از افکار عمومی جهان خواست درباره این اقدام نژادپرستانه نتانیاهو بیندیشند.