آرشیو سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۸
صفحه آخر
۲۰

راه اندازی سامانه آمبولانس گاو ها در هند

مقامات شهر اوتار پرادش در هندوستان دیروز از راه اندازی سامانه آمبولانس گاو ها خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، در کشوری که مردم آن از شدت فقر مجبورند بیماران خود را به دوش کشیده و به بیمارستان برسانند، سیاستمداران خرافه پرست آن به اتخاذ تصمیمات عجیبی روی آورده اند.

مقامات شهر اوتار پرادش در هندوستان دیروز از راه اندازی سامانه آمبولانس گاو ها خبر دادند. این سامانه شامل پنج کامیون مجهز به آژیر و یک پزشک همراه است که به طور انحصاری در خدمت گاوهای بیمار، زخمی و ر هاشده بوده و آنها را به مراکز دامپزشکی می رسانند.

سازمان غیردولتی گائو وانش راکشا از پیشگامان اجرای این طرح در شهر اوتارپرادش است که پیش از این، از گاوهای سالمند و ر ها شده نگهداری و از ذبح شدن آنها جلوگیری می کرد و قرار است وظیفه درمان گاوهای زخمی و بیمار را به عهده بگیرد.

کومار سوگاند، معاون رئیس این سازمان غیردولتی می گوید: در اساطیر هندی آمده است هر هندی سه مادر دارد: یکی مارا به دنیا می آورد، دیگری زمین است که تا بزرگسالی ما را روی خود پرورش می دهد و سومی گاو است که تا پایان عمر ما را با شیر خود تغذیه می کند.

وی اعلام کرد در نخستین روز از احداث این سامانه 200 تماس دریافت شده و بیشتر موارد در محل درمان شده اند. این مرکز قادر به نگهداری از 25 گاو است.

اوتارپرادش از شهرهای مورد احترام هندو ها و بوداییان است و احترام به گاو از قدیمی ترین خرافات در این منطقه محسوب می شود.