آرشیو پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۲
اقتصادی
۵

در دولت تدبیر و امید صورت گرفت

تجهیز و راه اندازی 19 هزار واحد صنعتی

وزیر صنعت، معدن وتجارت از تجهیز و راه اندازی 19 هزار واحد صنعتی در 4سال گذشته خبر داد و گفت: اظهاراتی مبنی بر تعطیلی واحدهای تولیدی جفا به صنعتگران است.

به گزارش ایرنا، محمد رضا نعمت زاده پس از جلسه هیات وزیران درباره اظهارات یکی از نامزدهای انتخاباتی مبنی به تعطیلی واحدهای تولیدی در دولت یازدهم افزود: آنچه آمار و ارقام مرکز آمار و بانک مرکزی نشان می دهد رشد صنعت، مثبت است که در برابر رشد منفی 10 درصدی در سال 91 مشاهده می شود. وی افزود: این گونه اظهار نظرها جفا به صنعتگرانی است که برای پیشرفت کشور تلاش کردند، آمارهای ما در این زمینه دقیق است و در طول حدود چهار سال گذشته، 19 هزار واحد تولیدی راه اندازی و تجهیز شده است.

وزیر صنعت، معدن وتجارت اضافه کرد:12 هزار واحد نیمه فعال بود که این میزان علاوه بر راه اندازی واحدهای قبلی بوده است؛ 7 هزار طرح توسعه جدید راه اندازی و 5 هزار واحدهای گذشته را نیز فعال کردیم.

نعمت زاده تصریح کرد: اینکه گفته شود در یک شهرک چند واحد خوابیده روال طبیعی است وتلاش می شود تا این واحدها نیز راه اندازی و فعال شوند. آنچه مهم است، این است که واحدهای اصلی در سراسر کشور مشغول کارند. وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 20 میلیون تن انواع فولاد تولید کردیم و همین مقدار واردکننده بودیم؛ در بخش معادن نسبتا مشکلات داشتند که فعال شدند و بالای 10 درصد مواد معدنی صادرات داشتیم.