آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۱
صفحه آخر
۱۲

هیئت صهیونیستی وارد بحرین شد /آل خلیفه رسما استقبال کرد!

هیئت ورزشی صهیونیستی پس از کش وقوس های فراوان و با وجود اعتراضات گسترده مردم و علمای بحرین، نهایتا مورد استقبال رسمی آل خلیفه قرار گرفت و در کنگره فیفا شرکت کرد.

سفر هیئت اسرائیلی به منامه پس از آن صورت گرفت که یک کمیته ورزشی تحت نظارت فیفا به تازگی خواستار بررسی توقف فعالیت ورزشی تیم های فوتبال رژیم صهیونیستی در شش شهرک کرانه باختری شده است که این مسئله نگرانی صهیونیست ها را در پی داشته است. این کنگره طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در بحرین برگزار شد. شبکه بحرینی «الولوه» گزارش داده که شرکت هیئت صهیونیستی در نشست های مجمع عمومی فیفا در منامه خشم گسترده مردم بحرین را به دنبال داشته و بحرینی ها با برگزاری چند تظاهرات، خشم و انزجار خود از «کثیف شدن سرزمینشان با ورود هیئت رژیم صهیونیستی» را اعلام کرده اند.

به گزارش مهر، علاوه بر خشم عمومی مردم، دوازده موسسه مدنی بحرینی و علمای این کشور نیز حضور هیئت ورزشی رژیم صهیونیستی برای شرکت در کنگره فیفا در بحرین را محکوم کرده و خواستار جلوگیری از حضور آن ها شده بودند. موسسه های مدنی بحرین در بیانیه شدیداللحنی به آل خلیفه نسبت به ورود این هیئت به کشورشان به بهانه حضور در کنگره فیفا هشدار دادند و اعلام کردند «در این برهه زمانی که سعی بر آن است تا روابط بین مجامع عربی و رژیم اشغالگر قدس عادی شود و قضیه «فلسطین» از محوریت قضایای جهان عرب پاک گردد، شما را از عادی سازی روابط به بهانه ورزشی و میزبانی کنگره فیفا بر حذر می داریم.» این در حالی است که تشکل های سیاسی و داخلی معارض نظام آل خلیفه ضمن ابراز مخالفت کامل خود با مشارکت این هیئت صهیونیستی در نشست های مجمع عمومی فیفا آن را یکی از ابعاد عادی سازی روابط با اشغالگران بر شمرده اند. یادآور می شود، این اولین گروه از صهیونیست ها نیستند که به بحرین مسافرت می کنند. در اواخر سال گذشته نیز یک گروه از صهیونیست های افراطی به منامه پایتخت بحرین سفر کرده و جشن های یهودی خود را با مشارکت تجار بحرینی برگزار کردند!

گفتنی است مدتی است کشورهای مرتجع عربی تلاش می کنند روابط خود با رژیم صهیونیستی را «عادی» جلوه دهند. برخی رسانه ها گزارش کرده اند، هیئت صهیونیستی روز دوشنبه گذشته وارد منامه شده بود و روز پنج شنبه در این مراسم شرکت کرده است.