آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۱
شهرستان ها
۷

28 هزار واحد مسکونی نامقاوم در روستاهای خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از وجود 28 هزار واحد مسکونی نامقاوم در روستاهای استان خبر داد.

علی اصغر آسمانی مقدم در شورای مسکن اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 90 بالغ بر 88 هزار واحد مسکونی فرسوده در روستاهای استان شناسایی شده که تاکنون از این میزان 60 هزار واحد مقاوم سازی شده و نیاز است بهسازی و نوسازی 28 هزار واحد مسکونی نامقاوم در روستاها هر چه سریعتر انجام شود.

وی از تخصیص دو هزار و 400 فقره تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: چنانچه متقاضیان بیشتری برای این تسهیلات وجود داشته باشد آمادگی داریم تا این سهیمه را افزایش دهیم.

آسمانی مقدم با اشاره به اینکه ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار خانوار بر عهده بنیاد مسکن قرار دارد، عنوان داشت: از 28 شهر خراسان جنوبی 25 شهر جزء شهرهای زیر 25 هزار خانوار بوده که بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن مهر در آن ها بوده است.

وی از انعقاد قرار داد برای ساخت هشت هزار و 417 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان خبر داد و گفت: تاکنون از این تعداد هشت هزار و 288 واحد به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین تاکنون هشت هزار و 298 واحد در مرحله سفت کاری و هشت هزار و 219 واحد نیز به صورت رسمی افتتاح شده است.

آسمانی مقدم با بیان اینکه در حال حاضر نیز 69 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار خانوار استان آماده افتتاح است، بیان داشت: در مجموع در حال حاضر 129 واحد باقی مانده که از این تعداد متقاضیان 47 واحد انصراف داده اند.

وی از انعقاد قرارداد با کمیته امداد برای ساخت 25 واحد مسکن خبر داد و افزود: بنیاد مسکن برای مددجویان زمین رایگان و 15 میلیون تومان تسهیلات می دهد.