آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۱
شهرستان ها
۷

افتتاح دفتر ارزیابی گمرک در شاهرود

دفتر ارزیابی گمرک با حضور معاون وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس کل گمرک ایران در شهرستان شاهرود افتتاح شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان در آئین افتتاح این دفتر با بیان اینکه شهرستان های شرقی در استان سمنان در امر صادرات شرایط مطلوبی دارد افزود: این دفتر به طور موقت در اداره کل فنی و حرفه ای شاهرود تاسیس شده و تا پایان ساخت و بهره برداری از ساختمان جدید گمرک فعالیت این اداره در این محل انجام می شود.

علی سعدالدین از صادرات 143 میلیون دلار از محصولات کشاورزی و معدنی استان سمنان خبر داد و گفت: احداث یک دفتر گمرک در شاهرود میزان صادرات محصولات این شهرستان را افزایش می دهد.

رئیس کل گمرک ایران در این مراسم گفت: صادرات شهرستان شاهرود با افتتاح دفتر گمرک تسهیل می شود.

مسعود کرباسیان در آئین افتتاح دفتر ارزیابی گمرک شاهرود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افتتاح این دفتر صادرات مستقیما از طریق شاهرود به مرزها انجام می شود و کاهش رفت وآمدها برای صادرات کالا از دیگر فواید تاسیس این دفتر بوده و می تواند از میزان هزینه رفت وآمدها به مرکز استان بکاهد.

وی افزود: با بهره برداری از دفتر ارزیابی گمرک شاهرود شرکت های تولیدی در شاهرود می توانند در خارج از وقت اداری کالای خود حداقل در دو تا سه ساعت صادر کنند و تسهیل در امر صادرات و همچنین پیشگیری از امر قاچاق از دیگر فواید افتتاح این دفتر است.

کرباسیان افزود: با افتتاح دفتر ارزیابی گمرک هر فردی می تواند صادرات کالای خود را از دور انجام دهد و کارشناسی آن در دفتر گمرک انجام و دستور خروج نیز داده می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهرود دارای ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی است افزود: با افتتاح این دفتر زمینه تسهیل صادرات محصولات نیز فراهم می شود.