آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۳
سیاسی
۲

نامه حسام الدین آشنا به رئیس صدا و سیما: برگزار نشدن مناظره نمایندگان نامزدها تخلف است

مشاور رئیس جمهوری خواستار برگزاری مناظره نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری شد که پیشتر در کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تصویب شده بود. حسام الدین آشنا در نامه ای که به علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما نوشت، برگزاری نشدن مناظره نمایندگان نامزدها را ناشی از مقاومت معاون سیاسی صدا و سیما دانست و از آن به عنوان تخلف تعبیر کرد. وی در این نامه که در کانال «تلگرام» او هم منتشر شده، خطاب به علی عسگری نوشته است: «به استحضار شریف می رساند؛ معاون سیاسی سازمان صدا و سیما علی رغم مصوبه اجماعی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات تا کنون در برابر برگزاری مناظره های سه گانه میان نمایندگان تخصصی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری مقاومت کرده است. از آنجا که شیوه فعلی مناظره ها کمک چندانی به آگاهی مقایسه ای مردم نسبت به برنامه های تفصیلی داوطلبان نمی کند، مصرانه تقاضا دارم با این تخلف آشکار برخورد قانونی صورت گرفته و در اسرع وقت امکان برگزاری این مناظره ها فراهم شود.»

پیشتر، احسان قاضی زاده هاشمی، سخنگوی کمیسیون تبلیغات ستاد انتخابات کشور از مناظره نماینده نامزدها با هم خبر داده و گفته بود: «برای اولین بار 6 نماینده نامزد متناظر با خود نامزد با هم مناظره خواهند داشت. پیش تر نماینده نامزدها به عنوان مثال به صورت «دو به دو» با هم مناظره می کردند، اما در این دوره، مناظره نماینده نامزدها به صورت متناظر با خود نامزدها برگزار می شود.»

مناظره نمایندگان نامزدها درحالی برگزار نمی شود که ستاد انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی نیز با صدور اطلاعیه، اعلام کرد که نمایندگان اقتصادی این نامزد برای مناظره در هر زمان و مکان آمادگی دارند. این ستاد در ادامه مدعی شد که «نمایندگان ستاد دکتر رئیسی در همه حوزه های اقتصادی برای حضور در برنامه های مناظره رادیویی کتبا معرفی شدند اما به دلیل عدم آمادگی کاندیداهای دولتی این مناظره ها لغو شد»

اما اکنون نامه آشنا نشان می دهد که نه تنها آمادگی برای مناظره نمایندگان نامزدها وجود دارد، بلکه انجام نشدن این امر، نوعی تخلف محسوب می شود، تخلفی که معلوم نیست معاون سیاسی سازمان صدا و سیما، بنا بر کدام مصلحت سنجی های غیرضروری به آن مبادرت کرده است.