آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۱
اخبار کشور
۳

امام جمعه قم: چرا مسئولان سند 2030 را مخفیانه امضاء کرده اند؟

امام جمعه قم با انتقاد از پنهان کاری در امضای سند 2030 گفت: اینکه مسئولین کشور به دور از چشم رهبری نظام بروند سندی را امضاء کنند حقیقتا جای تاسف دارد.

قم- خبرنگار کیهان: آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های نمازجمعه قم که با حضور گسترده مردم متدین این شهر در مصلای قدس برگزار شد افزود: دشمن سالهاست که در پی دگرگونی در نظام آموزشی کشور ماست تا آن را از تدین خالی کند.

وی اظهار داشت: خوب است برای مردم به خوبی تبیین شود که اجرایی کردن این سند خانواده را تخریب و دانش آموزان را به جهتی سوق می دهد که مستعد پذیرش فرهنگ منحط غرب شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بزرگان دینی واقعا نگران تضعیف جنبه دینی در مدارس هستند لذا انتظار می رود مسئولین آموزش و پرورش نظارت جدی داشته باشند. وی تصریح کرد: تاسف آورتر این است که مسئولین ما در سند 2030 متعهد شده اند که به یونسکو گزارش کنند تا چه اندازه اجرای این سند پیشرفت داشته است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: آیا این به معنای زیرسوال رفتن استقلال فرهنگی و سیاسی کشور نیست؟!

وی در ادامه به در پیش بودن انتخابات در هفته آینده اشاره کرد و با انتقاد از برخی نامزدها و طرفدارانشان که گاها اخلاق رقابت را فراموش می کنند، گفت: نباید در انتخابات به تهمت و تخریب و افترا متوسل شد اینها تخلف از اخلاق و برادری است.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است، تصریح کرد: نامزدهای انتخابات اتهامات بی اساس دشمنان را تکرار نکنند اتهاماتی که بارها علیه نظام اسلامی تکرار شده تا مستکبرین چهره نظام اسلامی را در میان ملل جهان مخدوش نمایند.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم وظیفه و هم تکلیف است، اظهار داشت: مردم ضمن اینکه باید پرشور در انتخابات شرکت کنند باید هوشمندانه رای دهند تا مشکلات معیشت و اشتغال و رکود برطرف شود.

امام جمعه قم همچنین از نامزدها درخواست کرد بر اساس قوانین موجود برنامه های خود را تنظیم کنند و در چارچوب اختیارات مصرح در قانون که برای ریاست جمهوری آمده است، شعارها و برنامه های خود را بیان کنند که بعدا در برابر مردم حرفی برای گفتن داشته باشند.