آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

احتمال جاری شدن سیلاب ناگهانی و وقوع صاعقه در برخی مناطق

سازمان هواشناسی نسبت به احتمال جاری شدن سیلاب ناگهانی در مسیل ها و رودخانه ها و احتمال وقوع صاعقه در برخی مناطق طی امروز هشدار داد.

این سازمان با صدور اخطاریه ای اعلام کرد: تا اواسط امروز در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، مناطق مرکزی و شمالی اصفهان، غرب یزد، مناطق مرکزی کرمان، شمال هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق قزوین، تهران و البرز بارش باران همراه با رعد و برق گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود. بنابراین احتمال جاری شدن سیلاب ناگهانی در مسیل ها و رودخانه ها و احتمال وقوع صاعقه وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور نیز به تسنیم گفت: امروز شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد به نسبت شدید موقت برای سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، جنوب شرق و شرق کشور خواهیم بود.

به گفته احد وظیفه، روز یکشنبه گستره بارش محدود به نیمه شرقی کشور می شود و فقط وزش باد و بارش پراکنده باران در این بخش از کشور پدید می آید.

وی همچنین از ورود موج بارشی جدیدی در اواخر وقت روز یکشنبه خبرداد و گفت: با ورود این موج بارشی، بارندگی های پراکنده باران در شمال غرب کشور آغاز خواهد شد.