آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

درخواست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری از مردم؛ به متکدیان کمک نکنید

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: کودکان متکدی زیر 15 سال از سوی فرمانداری تهران ساماندهی می شوند.

رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: پس از جمع آوری متکدیان بزرگسال از سطح پایتخت،حضور متکدیان و شبه متکدیان زیر 15 سال بیشتر مشهود شده است.

وی افزود: ساماندهی این افراد آسیب دیده بر عهده سازمان بهزیستی است، اما به علت محدودیت های این سازمان، همکاری خود را با فرمانداری تهران بیشتر کردیم تا خودروهای گشت در اختیار مددکاران این سازمان قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد: مددکاران بهزیستی در کنار نیروهای یگان حفاظت شهرداری در خودروهای گشت مستقرند و با خانواده‎های این کودکان گفت وگو می شود، اما در صورتی که کودک یا خانواده او اصرار بر تکرار عمل خلاف خود داشته باشند، این کودکان به مرکز یاسر منتقل خواهند شد.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه کودکان متکدی تحت استثمار قرار گرفته و نیاز به حمایت دارند، افزود: از این جهت سعی می شود تا به گونه‎ای با کودکان برخورد شود که به هیچ عنوان شخصیت آن ها سرکوب نشود و اگر کودکی از سوی افرادی مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشد، در مرکز یاسر خدمات مشاوره به کودک ارائه می شود.

قدیمی با بیان این که زمان بندی برای اجرای طرح ساماندهی کودکان متکدی زیر 15 سال از سوی فرمانداری تهران انجام شده است، اضافه کرد: با توجه به این که سرکرده های باندهای تکدی گری با استثمار کودکان و سوءاستفاده از احساسات مردم ماهانه رقمی بین 400 هزار تا 3 میلیون تومان درآمد دارند، از این رو از مردم در خواست می کنیم از پرداخت وجه نقد و کمک به این افراد پرهیز کنند تا اجازه سوءاستفاده از کودکان را به باندهای تکدی گری در شهر ندهند.