آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اعتصاب غذای پناهجویان در ژاپن

مقامات ژاپن از آغاز اعتصاب غذای 20 مهاجر خارجی در یکی از مراکز بازداشت مهاجران در پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیشتر نیز فعالان، وکلا و مهاجران زیادی در سال های اخیر به رفتارهای خشن ماموران و شرایط نامساعد زندگی در این گونه مراکز اعتراض کرده اند.

آتسوشی ساکای سخنگوی دفترمهاجرت منطقه ای توکیو اعلام کرد، بازداشت شدگان از سه شنبه اعتصاب غذای خود را آغاز کردند و همچنان ادامه دارد.

مقامات امنیتی که هنوز هویت مهاجران بازداشت شده را منتشر نکرده‎اند به تحقیقات خود درباره دلایل و انگیزه اصلی اعتصاب غذا از سوی مهاجران ادامه می دهند.

سوتو، از مقامات بازداشتگاه موقت مهاجران با اشاره به بی سابقه بودن اعتصاب غذا در مراکز بازداشت مهاجران گفت: به نظر می رسد اعتراض این افراد به شرایط و رفتار مسئولان دلیل اصلی اعتصاب آنان بوده است.

بر اساس گزارش گروه حقوق بشری «انجمن آزادی مشروط» در ژاپن، شرکت کنندگان در اعتصاب غذا از شهروندان 12 کشور از جمله چین، میانمار، بنگلادش و بین سنین 25 تا 55 سال هستند.

در حال حاضر حدود 580 نفر از مهاجران در بازداشت نیروهای پلیس در مرکز مهاجرت هستند.در حالی که مسئولان این مرکز بازداشت مهاجران خارجی را تایید نمی کنند، اما انجمن پناهجویان ژاپن که مرکز خیریه‎ای در توکیوست، از بازداشت این افراد تحت نظارت پلیس در مراکز مهاجرت خبر داده است.ژاپن، از کشورهای ثروتمند جهان، از 8 هزار و 193 درخواست پناهندگی در سال گذشته فقط با اعطای پناهندگی به 28 پناهجو موافقت کرده که این رقم در مقایسه با سال گذشته یک عدد افزایش یافته است.

مقامات اداره مهاجرت ژاپن با بیان اینکه اکثر متقاضیان پناهندگی از کشورهای آسیایی بوده و صرفا به دلایل پیدا کردن شغل و اقتصادی به این کشور مهاجرت کرده اند از سیاست مقابله با پذیرش پناهجویان حمایت می کنند.