آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۳
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

قاچاق بنزین صفر شد

رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج شبکه و مقابله با قاچاق سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار کرد: میزان قاچاق بنزین در حال حاضر صفر است. بهروز کرمانی در گفت وگو با ایسنا ادامه داد: طبق آمار مربوط به فرآورده های مکشوفه تحویلی به انبارهای شرکت ملی پخش قاچاق سوخت از سال 1392 تاکنون کاهش پیدا کرده است.

بخشودگی سود و جرایم بانکی کشاورزان تا سقف یک میلیارد ریال

وزیر جهاد کشاورزی بخشودگی سود و جرایم بانکی کشاورزان بدهکاری که تا سقف یک میلیارد ریال وام داشتند را از حمایت های دولت یازدهم از کشاورزان اعلام کرد و گفت: تکلیف وام های بیش از این مبلغ نیز باید با همکاری و رایزنی با بانک ها مشخص شود. به گزارش ایسنا، محمود حجتی اظهار کرد: دولت یازدهم در قالب طرح های مختلف اقدام های ارزنده و تحول زایی در حوزه کشاورزی کشور انجام داد که چهره کشاورزی ایران اسلامی به مدد این تحولات دستخوش تحول، تغییر و رشد شده است.

بخشودگی سود تسهیلات تا سقف 25 میلیون تومان

بخشودگی سود برای تسهیلات حداکثر تا سقف 25 میلیون تومان، درصورت تقاضای بدهکار و واریز اصل بدهی تا تاریخ 31 خردادماه سال جاری، تنها برای «مانده مطالبات تسهیلات اعطایی یارانه ای مورد حمایت دولت، حوادث غیرمترقبه و مسکن روستایی» و «مانده مطالبات امهال شده آسیب دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه» ابلاغ شد. این بخشودگی تنها مشمول بدهکاران بانک های ملی، سپه، کشاورزی، تجارت، صادرات، ملت، رفاه و توسعه صادرات است.