آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۳
اقتصادی
۶

دوره یارانه دادن اقتصاد به سیاست گذشته است

وزیر اقتصاد می گوید با توجه به موضوع لختی تورم در اقتصاد ایران برای کوتاه مدت تورم 8 تا 12 درصدی متناسب بود ولی در بلند مدت هدف ما رسیدن تورم به 2 یا 3 درصد است. او خروج از رکود و ایجاد رونق را مهم ترین برنامه اقتصادی خود معرفی کرده و می گوید همه ابزارهای پولی و مالی لازم در این راستا به کار رفته است.

علی طیب نیا در گفت و گو با ایسنا همچنین از سیاست های پرداخت یارانه انتقاد کرد و آن را تشدیدکننده نابرابری دانست و همچنین گلایه کرد که چرا منتقدان به جای انتقاد علمی از عملکرد تیم اقتصادی دولت لب به اتهام گشوده اند و تخطئه می کنند؟ وی با بیان اینکه در چهارمین سال حضور خود در وزارت امور اقتصادی و دارایی انتظار داشته انتقاد بشنود نه اتهام، اظهار کرد: شیوه من و دولت یازدهم در کاهش نابرابری نه توزیع پول نقد که تلاش برای ایجاد رشد اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و رشد سرمایه گذاری بود که به موجب آن چرخ اقتصاد بچرخد و بتوان برای عموم مردم اشتغال ایجاد کرده و آنها را از دریافت یارانه بی نیاز کرد.

طیب نیا، همچنین بشدت از طرفداران چاپ پول که معتقدند دولت با تزریق پول می تواند در بازار رونق ایجاد کند انتقاد کرده و با یادآوردی تبعات چنین اقدامی در گذشته گفت: نتیجه چنین رفتارهایی در اقتصاد چیزی جز تورم

و رکود نیست.