آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۳
حوادث
۱۷

پزشک جوان ناجی خانواده اش شد

گروه حوادث / چهار تن از اعضای خانواده پزشک جوان که به خاطر گاز گرفتگی در آستانه مرگ بودند با هشیاری پزشک و حضور بموقع امدادگران نجات یافتند.

به گزارش «ایران» صبح پنجشنبه پزشک جوان پس از پایان کارش در بیمارستان راهی محل زندگی شان در مجتمع مسکونی 7 طبقه واقع درمحوطه بیمارستان شد. اما به محض ورود به خانه با پیکرهای نیمه جان همسرش، نوزاد سه ماهه و پدر و مادر همسرش که در خانه شان میهمان بودند، روبه رو شد. او بلافاصله با آتش نشانی و اورژانس تماس گرفت و تا رسیدن امدادگران به نجات خانواده اش پرداخت.

محمد پناهی - افسر آماده منطقه 2 عملیات سازمان آتش نشانی تهران - گفت: آتش نشان ها پس از رسیدن به محل مورد نظربا همسر 35 ساله، فرزند 3 ماهه و همچنین پدر 60 ساله و مادرزن 54 ساله پزشک جوان در داخل واحد مسکونی خود واقع در طبقه پنجم مجتمع 49 واحدی روبه رو شدند. اما خوشبختانه با هشیاری این پزشک و اعلام بموقع موضوع به آتش نشانی و اورژانس، تمامی اعضای این خانواده از حادثه جان سالم بدر بردند. وی اضافه کرد: این پزشک پس از اتمام شیفت کارش در بیمارستان راهی خانه شده بود که به محض ورود متوجه ماجرا شده و درخواست کمک فوری کرده بود.

پناهی عنوان کرد: آتش نشانان به محض حضور در محل، در و پنجره های این واحد مسکونی را برای ورود هوای تازه باز کردند و همچنین مصدومین این حادثه را نیز برای انجام اقدامات درمانی لازم به خارج از ساختمان منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی ادامه داد: همه مصدومین به سرعت به بخش اورژانس بیمارستان انتقال یافته و تحت درمان قرار گرفتند. در این میان، به علت وخیم بودن حال مادر همسر پزشک و با توجه به اینکه این شخص علایم حیاتی نداشت تیم پزشکی اورژانس بیمارستان بلافاصله به عملیات احیای پرداختند و موفق به نجاتش شدند. افسرآماده آتش نشانی با اشاره به اینکه این زن 54 ساله هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بستری شده است، افزود: خوشبختانه حال سه نفر دیگراز این خانواده پس از انجام اقدامات درمانی لازم، مساعد است.وی در مورد علت بروز این حادثه اظهار داشت: بررسی های اولیه نشان داد که نقص فنی در مشعل موتورخانه در طبقه زیرین مجتمع مسکونی موجب انتشار گاز منوکسید کربن در راهرو مجتمع و فضای این واحد مسکونی و همچنین بروز حادثه شده است.