آرشیو یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۲
صفحه آخر
۱۲

با همت ارتش و بسیج سوریه اتفاق افتاد: بازگشت امنیت به مثلث اردن، دمشق، بغداد در صحرای سوریه

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت طی عملیاتی در منطقه بیابانی شرق دمشق، ناحیه راهبردی موسوم به «مثلث ظاظا» را از کنترل تروریست ها خارج کردند و امنیت را به راه های مواصلاتی «بغداد-اردن- دمشق» برگرداندند.

منطقه راهبردی «مثلث ظاظا» که در قلب ناحیه بیابانی شرق دمشق واقع است، طی عملیات موفقی به دست نیروهای ارتش سوریه و مقاومت فتح شد.این عملیات برای تروریست ها به قدری غافلگیرکننده بود که آنها پس از آزادسازی منطقه، وارد عمل شدند، ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. به نوشته فارس، با آزادسازی «ظاظا»، راه های بین المللی عراق، اردن و دمشق امن شد و تروریست های حومه شرقی استان حمص از تروریست های شرق استان دمشق جدا افتادند.نیروهای ارتش سوریه بر ارتفاعات «المحود» واقع در شرق «مثلث ظاظا» نیز مسلط شدند.

پیشروی در سایر مناطق

نیروهای ارتش سوریه در شرق شهر باستانی «تدمر» نیز توانستند منطقه «محمیه التلیه» را آزاد کنند.در این عملیات شماری از روستاها آزاد شدند و تعدادی از عناصر داعش نیز از پای درآمدند.

در استان «حلب» نیز ارتش سوریه موفق شد فرودگاه نظامی «الجراح» را به همراه روستاهای اطراف آن آزاد کند. داعش سال 2014 این فرودگاه را اشغال کرده بود.همزمان با تحولات بالا، در مناطق شمال «ادلب» و «غوطه شرقی» نیز میان تروریست ها درگیری هایی رخ داد. این درگیری ها که مدتی است ادامه دارد، تاکنون هلاکت ده ها تروریست را به دنبال داشته است.

دیروز خبر رسید، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت همچنین پس از درگیری های شدید با تروریست ها، محله «القابون» شهر دمشق را هم از کنترل تروریست ها خارج کردند.