آرشیو یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۲
اقتصادی
۴

عضو هیئت علمی دانشگاه: دولت آینده با فضای بسیار دشواری در اقتصاد روبرو خواهد بود

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دولت آینده در مورد اقتصاد با فضای بسیار دشواری روبه رو خواهد بود.

مهدی طغیانی، در گفتگو با مهر اظهار داشت: به صراحت می توان گفت که نقطه قوت دولت یازدهم، در بخش اقتصادی نیست و خود دست اندرکاران نیز بیشتر نقاط قوت خود را در عرصه سیاست می دانند.

وی با اشاره به موارد مطرح شده توسط کاندیداهای دولت گفت: دولتمردان حاضر در مناظره، تنها در بحث تورم اعتقاد دارند که تورم را تک رقمی کرده اند؛ این اگرچه کار بزرگی است؛ اما در موضوع رشد اقتصادی 8 درصدی با توجه به نکات مطرح شده باید گفت بخش اعظمی از رشد به دلیل تولید و صادرات نفت است و در مورد خروج از رکود هم، تنها می توان گفت یک خروج از رکود خیلی ضعیف و رقیق داشتیم که نمی توان از آن به عنوان دستاورد نام برد.

طغیانی افزود: جمع بندی ما در نهایت این است که مردان دولت یازدهم نقطه قوت خود را در عرصه اقتصاد نمی دانستند و همانطور که در ابتدای این دولت هم مطرح شد، امیدوار بودند از مسیر گشایش های اقتصادی و توافقات هسته ای دستاورد اقتصادی کسب کنند که محقق نشد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تنها دستاورد دولت یازدهم که کاهش تورم است اضافه کرد: در مورد مهار تورم هم با توجه به افزایش نقدینگی بیش از 1200 میلیارد تومان به نظر می رسد این دستاورد در مخاطره است و به راحتی می تواند به حالت قبل بازگردد.

وی در پیش بینی اقتصاد کشور در دولت بعدی گفت: اگر دولت آینده در حوزه اقتصاد برنامه های عملی، جدی و مطالعه شده و مدون ارائه ندهد و نتواند از روز اول روی کار آمدن به اجرا بگذارد، 4 سال دیگر در محل همین سوالات و بازخواست ها گرفتار خواهد شد.طغیانی در پایان تاکید کرد: عرصه اقتصاد در کشور ما عرصه بسیار پیچیده و دشواری است و نمی توان ساده انگارانه در مورد آن برنامه پیشنهاد داد و توقع داشت که بتوان آن را اجرا کرد. به همین دلیل، دولت آینده در مورد اقتصاد با فضای بسیار دشواری روبرو خواهد بود.