آرشیو یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۲
اخبار کشور
۳

مدیر مسئول کیهان: شورای نگهبان باید از نامزدها درباره ادعاهایشان سند بخواهد

مدیرمسئول کیهان گفت: وقتی ادعا می شود در تولید گندم خودکفا شده ایم و در همان حال آمار رسمی گمرک تاکید می کند یک میلیون و چند صد هزار تن گندم وارد کرده ایم و «ازدست داده ها» را «دستاورد» جا می زنند مصداق صریح تقلب رای دزدی است.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان در گفت و گو با فارس اظهار داشت: بسیاری از ادعاها و اتهاماتی که در جریان مناظره نامزدها مطرح شد، دروغ های شاخ دار است و شورای نگهبان وظیفه دارد درباره آن از نامزدها توضیح بخواهد و درصورتی که دروغ بودن آن ها به اثبات رسید صلاحیت نامزد دروغگو را برای همیشه رد کند.

مدیرمسئول کیهان گفت: تقلب در انتخابات فقط از نوع دست کاری در آراء نیست که خوشبختانه این گونه تقلب در ساختار نظام ناممکن است بلکه گندم نمایی و جوفروشی هم تقلب است و نامزدهایی که در مناظره تلویزیونی با دروغگویی و پشت هم اندازی چهره واقعی خود را از مردم پنهان می کنند نیز دست به تقلب زده و شایستگی لازم برای انتخاب شدن را ازدست داده اند.

شریعتمداری ادامه داد: از آنجاکه رای مردم حق الناس است بی توجهی به دروغگویی های نامزدها برای جلب آراء نیز دزدی آراء بوده و تقلبی بزرگ است.

وی افزود: مثلا وقتی ادعا می شود در تولید گندم خودکفا شده ایم و در همان حال آمار رسمی گمرک تاکید می کند یک میلیون و چند صد هزار تن گندم وارد کرده ایم و یا رشد اقتصادی کشور را برخلاف آمار رسمی بالا نشان می دهند یا ازدست داده ها را دستاورد جا می زنند و ده ها دروغ دیگر که به مردم تحویل داده اند مصداق صریح تقلب رای دزدی است.

مدیرمسئول کیهان تصریح کرد: نمی توان از مردم انتظار داشت که به این دروغ ها پی ببرند بلکه وظیفه شورای نگهبان است که مردم را تنها نگذارد و اجازه ندهد برخی از نامزدها با این گونه تقلب ها خود را به مردم و نظام تحمیل کنند.

شریعتمداری در پایان اظهار داشت: نمونه های زیادی از این دروغ های شاخ دار در مناظره نامزدها مطرح شده و متاسفانه با سکوت شورای نگهبان به خورد مردم داده شده است، مناظره بازار مکاره نیست که قورباغه را رنگ کنند و به جای قناری بفروشند.