آرشیو یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۲
ایران
۱۵

سیلاب در جنوب گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان

جنوب استان سیستان و بلوچستان در حالی از جمعه گذشته شاهد بارش باران و طغیان رودخانه های فصلی است که برای شمال این استان از امروز وزش باد همراه گرد و خاک پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بارش باران های پراکنده که از هفته گذشته در جنوب این استان آغاز شده، از روز جمعه شدت گرفته، به طوری که طغیان رودخانه های فصلی را در این منطقه به همراه داشت که موجب انسداد برخی مسیرها شده است.

در همین زمینه کرد، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مسیر نیکشهر به بنت و چاهان به زرآباد بر اثر طغیان رودخانه های محلی از جمعه شب مسدود شده و این انسداد تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در تشریح وضعیت شمال این استان گفت: برای دو روز آینده در منطقه سیستان و همچنین در مرکز استان وزش باد پیش بینی می شود که در برخی نقاط همراه با گرد و خاک است.

علی ملاشاهی افزود: در مدت سه روز آینده همچنان در بعدازظهرها و اوایل شب، رشد ابر در آسمان استان خواهیم داشت و امروز در برخی نقاط جنوب، جنوب شرق و ارتفاعات مرکز استان رگبار باران، گاهی رعد و برق و باد شدید موقتی با احتمال تگرگ پیش بینی می شود.

به گفته وی، در جنوب و سواحل استان نیز در ساعات آینده غبار محلی پیش بینی می شود و در این مدت دریا بویژه در نواحی شرقی مواج است.

بارش باران در برخی استان ها

در همین حال، پلیس راهور نیروی انتظامی روز گذشته از بارش باران در استان های گیلان، اردبیل و مازندران خبر داد و از هموطنان خواست حین تردد در این محورها با سرعت مطمئن رانندگی کنند.

بر این اساس، در استان های گیلان و اردبیل در بیشتر محورها و همچنین در استان مازندران در محور بهشهر گلوگاه بارش باران گزارش شده است.

در استان های اردبیل (بیشتر محورها)، مازندران (محور کیاسر سمنان) و محور کرج چالوس (ارتفاعات کندوان) مه گرفتگی و کاهش دید وجود دارد.

در باند جنوبی آزادراه کرج قزوین (محدوده پل ذوب آهن تا پل فردیس)، باند جنوبی آزادراه تهران کرج (محدوده پل فردیس تا گرمدره) نیمه سنگین گزارش شده است و سایر محورهای مواصلاتی کشور، جوی آرام و ترافیکی روان دارند.