آرشیو یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۲
جهان
۶

اخراجی بعدی دولت ترامپ کیست؟

هنوز جنجال های به وجود آمده بر سر اخراج جیمز کومی، مدیر اف.بی. آی به پایان نرسیده که برخی محافل خبری و رسانه ای از احتمال کنار گذاشته شدن یکی دیگر از شخصیت های کاخ سفید سخن می گویند. بر همین اساس روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد سخنان دو پهلوی ترامپ درباره سخنگوی کاخ سفید، گمانه زنی ها درباره آینده شان اسپایسر را هم در تیم ترامپ افزایش یافته است.

تاکنون اسپایسر از حمایت کامل ترامپ برخوردار بوده است اما به نظر می رسد ترامپ حمایت خود را از اسپایسر کاهش داده است. وی در گفت وگوی اخیرش با فاکس نیوز در پاسخ به پرسشی درباره اسپایسر گفت: وی کارش را خوب انجام می دهد اما فرسوده شده است. او در مصاحبه اش با فاکس نیوز اعلام کرد: اسپایسر مرد خوبی است اما با خصومت های غیرقابل پیش بینی از سوی مطبوعات مواجه شده و این مساله او را خسته کرده است. او همچنین در برابر اصرار مجری شبکه فاکس نیوز مبنی بر این که آیا اسپایسر در آینده در این سمتش باقی خواهد ماند، پاسخی دو پهلو داد. از سوی دیگر، پس از این که ترامپ رئیس اف.بی.آی را اخراج کرد اسپایسر به عنوان سخنگوی کاخ سفید هفته پر چالشی را در پیش داشت. براساس اعلام واشنگتن پست، اسپایسر اصرار کرد پاسخ به سوالات با خاموش کردن دوربین ها همراه باشد. در این میان برخی گزارش ها حاکی است ترامپ چندان از وضعیت سخنگویش راضی نیست. با این حال برخی کارشناسان به این مساله نیز اشاره می کنند که به طور کلی شغل سخنگویی رئیس جمهوری مانند ترامپ هرگز نمی تواند آسان باشد اما نشانه هایی وجود دارد که شرایط برای اسپایسر دشوارتر شده است.

این در حالی است که حاشیه های مربوط به اخراج جنجالی کومی هنوز پایان نیافته است. در همین رابطه، ترامپ جمعه شب در پیامی توییتری تهدید کرد که چنانچه جیمز کومی محتوای تماس هایش میان خود و رئیس جمهور آمریکا را منتشر کند، دولت واشنگتن نیز نوارهایی از مکالمات او را پخش خواهد کرد. البته رویترز با زیر سوال بردن این تهدید اعلام کرد هنوز مشخص نیست چنین نوارهایی اصلا وجود خارجی داشته باشد. در همین حال، شبکه خبری سی. ان. ان هم به نقل از منابع مطلع گزارش داد جیمز کومی از بابت نوارهایی که ترامپ ادعا می کند هراسی ندارد.