آرشیو یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۲
جامعه
۱۷

واگذاری نوزادان در بیمارستان غیرممکن است

در حالی که معاون بهزیستی استان تهران از بررسی طرح «واگذاری نوزادان به طور مستقیم از بیمارستان به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی» با هدف جلوگیری از رسوب کودکان و نوزادان در شیرخوارگاه ها و مراکز شبه خانواده و رایزنی با مسئولان قوه قضاییه برای اجرایی کردن طرح مذکور خبر می دهد، معاون اجتماعی بهزیستی کشور اجرایی کردن این طرح را غیرممکن دانست و گفت: تصمیم گیری درباره چنین موضوع مهم و کلانی در سطح استان مقدور نیست و این امر باید در سطح کشوری بررسی شود؛ هرچند اجرای این طرح نیز غیرممکن است.

به گزارش ایسنا، حبیب الله مسعودی فرید در واکنش به مطرح شدن طرح واگذاری نوزادان به متقاضیان در بیمارستان ها از سوی بهزیستی استان تهران در رسانه ها گفت: اجرای این طرح غیرممکن است، زیرا کودک باید در فرآیند پذیرش بهزیستی وارد شود و حتی اگر دارای والدین معتاد هم باشد، باز نمی توان به این سرعت حکمی درخصوص بدسرپرستی آنها صادر کرده و کودک را بلافاصله به بهزیستی تحویل داد، زیرا ممکن است پدر یا مادر کودک شش ماه بعد اعتیاد خود را ترک کنند. به همین دلیل باید طی یک پروسه مشخص عدم صلاحیت دائمی والدین اثبات شود و این مساله ساده ای نیست.

وی با تاکید بر این که باید صلاحیت خانواده متقاضی فرزندخواندگی نیز با دقت بررسی شود، افزود: صلاحیت خانواده ای که متقاضی فرزندخواندگی است باید در کمیته فرزندخواندگی بدقت بررسی و مواردی چون تمکن مالی، عدم سوءپیشینه و... آنها مشخص شود.