آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۳
صفحه آخر
۱۲

مجله فرانسوی اکسپرس: داعش نیم میلیون کودک را تبدیل به جلاد کرده است

طبق گزارش مجله فرانسوی اکسپرس، کارشناسان امور تروریستی می گویند که داعش در حال آموزش دست کم نیم میلیون کودک است.

کارشناسان تروریسم در گزارشی از این حقیقت تلخ و شوکه کننده پرده برداشتند که گروه تروریستی داعش بیش از نیم میلیون کودک را به سمت افراط گرایی کشانده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از مجله فرانسوی اکسپرس، کارشناسان امور تروریستی، روانشناسان و تحلیلگران این مسئله را ارزیابی کرده اند که چگونه می توان با تهدید ناشی از افراطی شدن صدها هزار کودکی که برای داعش کار می کنند، مقابله کرد.

این یافته های جدید می تواند کشورهایی مانند فرانسه، انگلیس، آمریکا و همه کشورهایی که با تهدید خونریزی های دسته جمعی در خیابان ها مواجه هستند را در معرض «تهدیدهای مرگبارتر» قرار دهند.

«آنه اسپکهارد»، استادیار بخش روانشناسی دانشگاه «گلاسگو» که به عراق سفر کرده و با کودکانی که در مناطق تحت کنترل داعش زندگی می کنند، رو در رو صحبت کرده، در این باره می گوید: «بحث های زیادی در خصوص کودکانی که در داعش خدمت می کنند صورت گرفت، تعداد آنها از 250 تا 500 هزارکودک تخمین زده شده است. داعش کتاب های رسمی را در مدارس ممنوع کرده و به جای آنها از کتاب ها و جزواتی که به اشاعه تنفر و خشونت می پردازد، استفاده می کند.»

وی در ادامه گفت: «ما نگران آن هستیم که در پی نابودی داعش، این گروه دوباره تشکیل شود و ایدئولوژی آنها همچنان ادامه پیدا کند و در قلب و ذهن سنی هایی که تحت لوای داعش زندگی می کنند، ظهور پیدا کند.»

«آنه اسپکهارد» ادامه داد: «به برخی از کودکان آموزش داده می شود تا سر ببرند.

ما به بررسی این مسئله پرداختیم که چگونه پسربچه ها به خدمت داعش در می آیند. به پسربچه ها آموزش داده می شود تا از کمربندهای انفجاری استفاده کنند. آنها را شستشوی مغزی می دهند.»

طبق این گزارش، تکفیری ها به کلاس های درس نفوذ کرده اند، کتابخانه ها را از بین برده اند و آموزگاران را مجبور کرده اند تا برنامه هایی را در کلاس ها ترویج دهند که اشاعه دهنده نفرت است.