آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۵
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

محرومیت 156 ناشر از حضور در نمایشگاه کتاب سال آینده

سخنگوی سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از محرومیت 156 ناشر از حضور در نمایشگاه سی و یکم خبر داد و گفت: این افراد حقوق هم صنف های خود را رعایت نکرده و مبادرت به تخلف محرز کرده اند. همایون امیرزاده افزود: از نخستین روز نمایشگاه کارگروهی تخصصی در هیات رسیدگی به تخلفات ناشران با هدف رصد فعالیت این افراد و شناسایی موانع صنفی در نمایشگاه تشکیل شد. وی ادامه داد: این کارگروه با دقت و وسواس اقدام به شناسایی مجموعه ناشران در حوزه های داخلی و خارجی کرد و حاصل بررسی های 10 روزه این کارگروه این بود که مجموعه ناشرانی که به مراکز پخش تبدیل شده بودند شناسایی شده و قبل از طرح در هیات رسیدگی به تخلفات تذکرات لازم را دریافت کردند.

ارکستر سمفونیک و اجرای نوای ملل

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی، اجرای ویژه ای را با عنوان «سمفونی ملل» برای علاقه مندان موسیقی روی صحنه می برد. این برنامه 26 اردیبهشت ماه از ساعت 18 در تالار وحدت روی صحنه می رود.

حمایت300 ناشر از یک نامزد ریاست جمهوری

300 ناشر حمایت خود را از حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: چهار سال را سپری کردیم در حالی که فضای کسب و کار نشر ثبات و آرامش بیشتری را تجربه کرد. شفافیت بیشتر در بخش فرهنگی دولت پدید آمد و بسیاری از امور نشر به کارگزارانش واگذار شد و از این طریق، تصدی گری دولت کاهش یافت و موانع نشر کتاب کمتر شد. از این ها مهم تر، امروز امید بیشتری در کالبد نشر نشسته است، هرچند وضع موجود برای بسیاری از ما هنوز مطلوب نیست.

حمایت رهبر و خواننده ارکستر ملی از مبتلایان به سرطان

فریدون شهبازیان و محمد اصفهانی از انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی (مهرانه) استان زنجان بازدید کردند.

استقبال مردم و هنرمندان از شب های خانه همایش

اولین شب از سلسله شب های خانه همایش که بناست با محوریت برنامه های فرهنگی هنری به صورت ماهانه اتفاق بیفتد، پنجشنبه و جمعه 21 و 22 اردیبهشت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی خانه همایش، در اولین شب از این شب ها، کنسرت آنپلاگد رضا یزدانی با حضور مردم و استقبال هنرمندان روی صحنه رفت.