آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۸۰۷
صفحه آخر
۱۶
در حاشیه، در متن

همان موجی که انتظارش را داشتیم

علی شکوهی

مناظره آخر کارش را کرد و میل به رای دادن را در جامعه بالا برد. مردم برای رای خود اثرات جدی قایلند و اکنون بیش از روزهای قبل به مشارکت در سرنوشت خود حساس شده اند. قراین حکایت از این دارد که مردم از سر آگاهی و انتخاب و بلوغ سیاسی رای می دهند و با وجود داشتن انواع مشکلات اساسی در زندگی شخصی و اجتماعی، باز هم فریب وعده های توخالی را نمی خورند و میان برنامه و شعار، تمایز قایل می شوند. این واقعیت را آمارها گواهی می دهند و در خیزش بزرگ و عظیم یاران روحانی در سراسر کشور هم می توان مشاهده کرد.

اکنون شاهدیم که نامزدها مستقیما به سراغ مردم رفته اند و هواداران نامزدها نیز برای قدرت نمایی در مقابل رقیب، به تدریج وارد میدان می شوند. در این میان موجی که به نفع دکتر روحانی برخاسته، انکارناشدنی است. بزرگ ترین دلیل آن همین هراسی است که در عملکرد صدا و سیما در یکی دو روز اخیر مشاهده می شود. این رسانه که باید ملی باشد متاسفانه در یک تبعیض آشکار و جانبداری علنی، فیلم های حضور حامیان دکتر روحانی در گردهمایی های انتخاباتی را پخش نمی کند و در مقابل با بزرگنمایی تجمعات هواداران رییسی و قالیباف سعی دارد شکست این دو نامزد انتخاباتی در مناظره آخر را جبران کند. صدا و سیما در یکی دو روز گذشته در کنار این رویه جانبدارانه، اقدام به پخش سخنرانی هدفدار رحیم پور ازغدی کرد که بدون اسم بردن از نامزدی خاص، مبادرت به تخریب دولت روحانی و شخص رییس جمهوری کرده بود. از گزارش های اجتماعی و نشان دادن فقر و فاقه و ناداری مردم و بزرگنمایی این امر در حوزه های مختلف هم چیزی نمی گوییم جز اینکه اگر این مطالب را در مقطعی دیگر کسانی مطرح می کردند، حتما به جرم سیاه نمایی یا تبلیغ علیه نظام مورد بازجویی و محاکمه قرار می گرفتند. اکنون آن موج مردمی در حمایت از دولت به راه افتاده و همین امر، حامیان جریان های خاص صاحب قدرت را عصبانی کرده است.

بر این باوریم که در روزهای آینده این موج بلندتر خواهد شد به خصوص به این دلیل که پیام مشارکت آن «عزیز ممنوع الخروج از قلب های مردم» هم رسید که همگان را به حمایت از روحانی فرا خوانده است.