آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۴
اقتصادی
۴

پاداش 640 میلیون تومانی برای مدیران یک شرکت بورسی با وجود زیان 16 میلیاردی

مجمع عادی سالانه سرمایه گذاری وبوعلی پاداش 640 میلیون تومانی اعضای حقوقی هیئت مدیره را در حالی تصویب کرده که زیان 16 میلیاردی را برای سهامداران محقق کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری وبوعلی در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه 1396 در تهران، برگزار و با تصویب تقسیم 84 درصدی سود خالص میان سهامداران به پایان رسید.

براساس این گزارش، شرکت سرمایه گذاری وبوعلی با سرمایه 160 میلیارد تومانی توانسته در سال مالی منتهی به پایان بهمن ماه 1395 در حالی سود خالص 30 میلیارد و 368 میلیون و یکصد هزار تومانی را محقق کند که براساس صورت های مالی حسابرسی شده، این شرکت سرمایه گذاری در دوره مالی فوق 29 میلیارد و 308 میلیون و یکصد هزار تومان این رقم از محل درآمدهای عملیاتی محقق شده است.

با این همه با نگاهی به اجزای درآمدهای عملیاتی «وبوعلی» در صورت های مالی دوره فوق مشاهده می شود که عمده سود این شرکت سرمایه گذاری از محل سایر درآمدهای عملیاتی و سود تقسیمی شرکت های سرمایه پذیر آن در مجامع تامین شده است.

این مجمع همچنین پاداش 640 میلیون تومانی اعضای حقوقی هیئت مدیره در پایان دوره مالی 95 و همچنین حق حضور یک میلیون و 400 هزار تومانی نمایندگان حقیقی آنها بابت برگزاری حداقل یک جلسه در ماه برای امسال را تصویب کرده است که براساس صورت های مالی دوره مالی اخیر هیئت مدیره این شرکت با وجود افزایش 34 درصدی هزینه های عمومی و اداری از محل فروش سرمایه گذاری ها و تغییر ارزش سرمایه گذاری در اوراق بهادار توانسته زیان 16 میلیارد و 725 میلیون و 200 هزار تومانی را برای سهامداران این شرکت محقق سازد.