آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۸۰۸
اقتصاد
۵
اعلان

توضیحات وزارت صمت درباره حادثه معدن آزاد شهر

معدن یورت کاملا خصوصی است

به گزارش شاتا، حادثه ناگوار معدن زمستان یورت آزادشهر با همه تلخی های خود، بهانه ای برای زیرسوال بردن عملکرد دولت یازدهم توسط چهره ها و رسانه های منتقد دولت فراهم کرد. در همین راستا رسانه هایی که در این روزهای منتهی به انتخابات، با هدف بهره برداری سیاسی با بی انصافی چشم و گوش خود را روی دستاوردهای دولت یازدهم بسته و با انتشار اخبار کذب تعطیلی کارخانه ها سعی در ناکارآمد نشان دادن دولت دارند، این بار با دستاویز قرار دادن حادثه ناگوار معدن یورت آزاد شهر، سعی می کنند دولت یازدهم را ناتوان در انجام وظایف خود نشان دهند.

در تازه ترین موضع گیری ها از این دست، خبرگزاری منتسب به ارگانی دولتی با بازنشر خبر یک سایت خبری روی خروجی خود، سعی بر دامن زدن به این جو رسانه ای دارد. در این خبر عضو کمیته ویژه مجلس علت وقوع حادثه ریزش معدن زمستان یورت را کوتاهی و عمل نکردن وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و همچنین کار، رفاه و تامین اجتماعی به وظایف نظارتی خود ذکر کرده است! هر چند معدن یورت آزادشهر استان گلستان کاملا خصوصی است و موسسه مهر اقتصاد ایرانیان و دو شرکت خصوصی دیگر مدیریت آن را به عهده دارند، اما وزیر صنعت، معدن و تجارت در دقایق اولیه وقوع حادثه به همراه وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی در کوتاه ترین فاصله زمانی، بنا به دستور رییس جمهور و معاون اول ایشان به محل حادثه رفتند.

گفتنی است که 23 درصد سهام معدن زمستان یورت با واسطه متعلق به صندوق مهر اقتصاد ایرانیان و 10 درصد متعلق به شرکت های تکادو و احیا سپاهان است و بقیه سهام آن نیز میان سایر سهامداران که از بازنشستگان معادن زغال منطقه هستند، تقسیم شده است.