آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۷
جهان
۲۰

نظامیان پنتاگون راهی جنوب سوریه شدند

یک رسانه صهیونیستی مدعی شد، نیروهای نظامی تحت حمایت امریکا به همراه نیروهای بریتانیایی و اردنی با هدف مقابله با فعالیت های ارتش سوریه برای خنثی کردن طرح امریکا به سمت جنوب سوریه حرکت کردند.

به گزارش تابناک، «دبکا فایل» یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد در ساعات پایانی روز یکشنبه نیروهای زرهی به رهبری امریکا به همراه واحدهای اردنی و بریتانیایی از شمال اردن از طریق گذرگاه مرز بین عراق و سوریه عبور کردند و با هدف کنترل جاده اصلی میان پالمیرا (تدمر) و بغداد در مواضع مورد نظر مستقر شدند.

طرح ارتش ترکیه در تاسیس دو پایگاه نظامی در الباب

ویسی قایناق، معاون نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با روزنامه حریت گفت ارتش آنکارا قصد دارد دو پایگاه نظامی در منطقه ارتفاعات استراتژیک«جبل الشیخ عقیل» واقع در غرب شهر الباب جایی که مبارزات شدیدی با تروریست های داعش در جریان است، تاسیس کند. وی تاکید کرد قرار است در این دو پایگاه «ژاندارمری» و «پایگاه مجزای ارتش» نیروهای محلی آموزش دیده و تجهیز شوند تا نیروهای ژاندارمری و پلیس خود را در این منطقه تشکیل دهند.

درهمین حال مشاور رسانه ای وزارت کشور عراق اعلام کرد از این پس اقدامات جهت ممانعت از نفوذ گروه های تروریستی بغداد در دفاع از خود تنها محدود به مرزهای داخلی نشده و شامل برخی مناطق خارج از مرزها از جمله سوریه خواهد شد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، روز دوشنبه «وهاب الطائی» در گفت وگو با رادیو سوا گفت: در چارچوب فعالیت کمیته امنیتی چهارجانبه که روسیه و ایران را نیز شامل می شود میان عراق و سوریه در این زمینه همکاری امنیتی وجود دارد.