آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۸۱۱
سیاست
۲
جمله های کلیدی

رییس مجلس: مناظرات انتخاباتی آزردگی در کشور به وجود آورد

گروه سیاسی| رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نوع مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری آزردگی هایی را در کشور به وجود آورد که می توانست نوع گفت وگوها سالم تر صورت گیرد.

به گزارش فارس، جمله های کلیدی اظهارات علی لاریجانی به شرح زیر است:

در جریان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با توجه به اینکه از نزدیک شاهد روند آن بودم و البته مجلس هم در حوزه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تلاش بسیاری کرده است، دیدیم که در این حوزه حضور مردم در سرنوشت کشور خود در بخش های مختلف درست و طبق قانون انجام شده است.

در زمینه مناظرات انتخاباتی آزردگی هایی در کشور به وجود آمد لذا نوع گفت وگوها می توانست سالم تر صورت گیرد اما این موضوع نباید بر اراده مردم در انتخابات و رای آنها تاثیر بگذارد. مردم قطعا بین مسائل تاکتیکی و اینگونه موارد تفاوت قایل خواهند شد.

امروز (دیروز) مردم نشان دادند که با عقلانیت و عقیده در انتخابات حضور پیدا کردند و می توانند با یک حضور پرشور خود، سرنوشت کشور را در این مسیر درست انتخاب کنند.

از ملت عزیز و تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره مجلس شورای اسلامی تشکر می کنیم و شاهدیم جمیعت بسیار زیادی هم اکنون در پای صندوق ها هستند که این موضوع باعث آشفتگی می شود بنابراین باید این مقدار ازدحام مردم را ساماندهی کرد و زمینه های لازم و سازوکارها در این راه صورت گیرد تا روند اخذ رای تسهیل شود.

علی القاعده در این زمینه امریکا باید تحریم می کرد چرا که اگر این کار صورت نمی گرفت جای تعجب داشت از قبل هم سروصداهایی به راه انداخته بودند ولی امریکا تحریم کرد و با این کار خود تمام این رجزخوانی ها تمام شد.

قطعا رییس جمهور آینده از یک پشتوانه خوبی برخوردار است و باید به رای مردم در این زمینه احترام گذاشت.

برگزاری همزمان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری از معایب و مزایای خاص خود برخوردار است اما اگر شورای نگهبان و وزارت کشور به یک سیستم مکانیزه درست انتخاباتی برسند و روند رای دادن مردم را تسهیل کنند قطعا سرعت عمل هم بیشتر خواهد شد و این امر پایه ای است البته در قانون هم هست اما باید به آن عمل شود.