آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۸۱۱
سیاست
۳
چهره روز

استعفای ناطق نوری از ریاست بازرسی دفتر رهبری

ناطق نوری برای حمایت از روحانی استعفا داد

گروه سیاسی - در میان اخبار ریز و درشت و لحظه به لحظه انتخابات، از دو روز قبل خبرسازی یک کانال تلگرامی درباره ناطق نوری حاشیه ساز شده است. این کانال خبری از برکناری ناطق از عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست بازرسی دفتر رهبری خبر داده بود. انتشار این خبر کافی بود تا واکنش ها به آن آغاز شود.

خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مسوولان دفتر ناطق این خبر را «کاملا کذب» دانست و اعلام کرد او همچنان در این دو نهاد فعال است. با این حال اما کمی بعد کانال خبری روزنامه ایران و خبرگزاری های ایرنا و ایلنا هم با استناد به «یک منبع آگاه» اعلام کردند که ماجرا نه برکناری، بلکه استعفای ناطق از ریاست بازرسی دفتر رهبری بوده است.

خبرگزاری ایرنا از قول یک منبع آگاه شایعه عزل ناطق نوری را «خبرسازی برخی کانال های خبری حامی یک کاندیدای خاص» خواند. به گفته این منبع آگاه ناطق نوری از آنجا که تصمیم گرفته بود در حمایت از روحانی به سخنرانی و فعالیت بپردازد «مدتی پیش» استعفای خود را به رهبری تقدیم کرده بود. این منبع درباره ناطق نوری افزود: «ایشان به جد معتقدند مجموعه نهاد رهبری که در نزد مردم جایگاه والایی دارد نباید ابزار دست هیچ یک از جریانات سیاسی شود و سوءاستفاده سیاسی و جناحی از این نهاد و سایر نهادهای انقلابی نادرست است و انتساب خود به دفتر مقام معظم رهبری را در تلاقی با این دیدگاه می دانست.» این توضیحی بود که عینا کانال روزنامه ایران و خبرگزاری ایلنا هم آن را منتشر کردند. هر چه هست تا این لحظه هنوز به طور رسمی خبر پذیرش این استعفا از سوی دفتر رهبری اعلام نشده است.

سرنوشت کشور با رای مردم رقم می خورد

ناطق نوری درست در جریان همین تایید و تکذیب ها دیروز پای صندوق رای حاضر شد و رای خودش را به صندوق انداخت. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیروز این انتخابات مردم هستند و سرنوشت کشور با آرای مردم تعیین می شود. او به باشگاه خبرنگاران گفت: سرنوشت کشور از دیرباز در بحرانی ترین شرایط ممکن، چون جنگ با رای مردم رقم خورده است.