آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۸۱۱
سیاست
۳
جمله های کلیدی

محسن هاشمی: نتیجه انتخابات هر چه باشد برنده اصلی مردم هستند

گروه سیاسی| محسن هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: انتخابات امسال نسبت به گذشته بسیار پرشورتر و شلوغ تر بود و درصد مشارکت مردم در این دوره بسیار بالاست.

به گزارش ایلنا، جمله های کلیدی اظهارات محسن هاشمی رفسنجانی به شرح زیر است:

در انتخابات این دوره دو تفکر غالب سیاسی روبه روی هم قرار گرفتند و حرف های زیادی زده شد و سیمای جمهوری اسلامی هم وقت مناسبی گذاشت تا همه بتوانند حرف های شان را بزنند. همچنین سخنرانی ها و مراسم های مختلفی در طول انتخابات برگزار شد. چه در زمان ثبت نام، چه در زمان تایید صلاحیت ها و چه در زمان تبلیغات و مناظرات بسیار خوب عمل شده و خوشبختانه انتخابات به آرامی در حال برگزاری است و جا دارد از دولت آقای روحانی و مسوولان انتخابات در وزارت کشور، نیروهای انتظامی و امنیتی و همه کسانی که در برگزاری انتخابات تلاش کردند، تشکر شود.

کاندیداها نیز درخشیدند و حرف های شان را زدند و گرچه حرف های غیراصولی هم در این میان زده شد و تخریب هایی صورت گرفت اما این موارد در انتخابات طبیعی است: آنچه مهم است این است که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند نتیجه انتخابات هر چه باشد برنده اصلی مردم هستند و طرف مقابل باید تمکین کند و اجازه دهد نظراتش را به اجرا در بیاورند. این حضور مردم مهم است و من از همه می خواهم اجازه دهند آن کسی که در کشور برنده شده نظراتش را در کشور پیاده کند.

به نظرم اگر آقای روحانی با رای بالایی برنده این رقابت شود قولی را که در برنامه های تبلیغاتی به مردم داده که دیگر تحریم های غیر هسته ای را نیز بردارد می تواند عملی کند.

با توجه به همه موانعی که برای روحانی ایجاد می کردند چه در داخل کشور رقبای ایشان و چه در خارج از کشور دشمنان جمهوری اسلامی اما آقای روحانی با رفع تحریم های هسته ای، پایین آوردن نرخ تورم و با ایجاد فضای آزاد به ویژه در فضای مجازی شرایطی را ایجاد کرد که همه توانستند به راحتی از آن استفاده کنند و در بخش کشاورزی و بهداشت و درمان عملکرد قابل ستایشی داشت و باید از تیم او تشکر کرد. در بعضی جاها این امکان وجود نداشت چرا که در صنعت و اقتصاد نمی توان به یکباره تغییر ایجاد کرد چراکه آنها در یک رقابت سخت جهانی قرار دارند و باید تولیدات قابل صادراتی داشته باشند.