آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۷
شهرستان ها
۷

شرکت 120 هزار دانش آموز در مسابقات قرآن استان مرکزی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: 120 هزار دانش آموز در مسابقات قرآن استان مرکزی شرکت کردند.

علی شیرخانی در مراسم تقدیر از رتبه های برتر مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان استان مرکزی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی ویژه فرهنگیان اظهار داشت: مسابقات قرآن در بین فرهنگیان با هدف ایجاد انگیزه و رقابت در میان آنان، ارتقاء آموزش قرآنی دانش آموزان، گسترش فرهنگ قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و احکام به اجرا درآمده است.

وی افزود: این مسابقات در 4 مرحله برگزار می شود که مرحله اول آن در آموزشگاه ها است که حدود 120 هزار دانش آموز در سطح مدرسه در مسابقات شرکت داشتند که از این تعداد 15 هزار و 500 نفر به مرحله شهرستانی و 2 هزار نفر به مسابقات استانی رسیدند.

شیرخانی تصریح کرد: این مسابقات از اسفندماه 1395 آغاز شد و تا 31 فروردین ماه 96 ادامه یافت که دانش آموختگان راه یافته به مرحله استانی جهت آمادگی در مسابقات کشوری در کلاس های آمادگی شرکت می کنند که البته این مسابقات در رشته های آوایی و پژوهشی برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به مسابقات قرآنی مربوط به فرهنگیان گفت: این درحالیست که فرهنگیان در رشته های حفظ قرآن، نهج البلاغه و احکام به رقابت می پردازند.

وی افزود: در تابستان سال قبل، 7 دانش آموز دختر و 8 دانش آموز پسر در مسابقات کشوری موفق به اخذ رتبه های برتر شدند و در مجموع 18 نفر از بین دانش آموزان و فرهنگیان رتبه های برتر کشوری را در تابستان سال 95 کسب کردند و این در حالی است که استان مرکزی در رشته های پژوهش قرآنی مقام اول در کل کشور را کسب کرد.