آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۰۴۹
خبر
۸

حسن روحانی در حسینیه ارشاد و ابراهیم رئیسی در شهر ری رای دادند

نامزدهای انتخابات کجا رای دادند؟

دنیای اقتصاد: دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا روز گذشته با حضور گسترده مردم برگزار شد. از نخستین ساعات صبح روز گذشته 4 نامزد ریاست جمهوری و دیگر مقامات کشور نیز همراه با مردم در مناطق مختلف تهران و کشور رای خود را به صندوق های رای ریختند. رقابت های دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور 6 کاندیدا آغاز شد.

حسن روحانی، ابراهیم رئیسی، اسحاق جهانگیری، مصطفی میرسلیم، محمدباقر قالیباف و مصطفی هاشمی طبا 6 نامزدی بودند که تا روز جمعه 22 اردیبهشت سومین و آخرین مناظره تلویزیونی حضور داشتند اما پس از آن ابتدا قالیباف و سپس اسحاق جهانگیری از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کردند. در این میان، شهردار تهران پس از انصراف با اعلام حمایت از رئیسی به کمپین انتخاباتی ابراهیم رئیسی پیوست و اسحاق جهانگیری هم که همان ابتدا به عنوان کاندیدای پوششی حسن روحانی پا به عرصه انتخابات گذاشته بود به نفع روحانی کناره گیری کرد. مصطفی میرسلیم نیز روز چهارشنبه هفته گذشته در آخرین روز تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری همراه با رئیسی عازم مشهد شد. همین همراهی بود که شائبه انصراف او به نفع رئیسی را تقویت کرد. اما او در سخنانی اعلام کرد که او و رئیسی توافق کرده اند که حضور هر دو نفرشان در انتخابات ضروری است. هر چند که پس از این سخنان حزب موتلفه اسلامی در بیانیه ای از انصراف او خبرداد و اعلام کرد که «در آینده از شخصیت ارزشمند جناب آقای مهندس سیدمصطفی میرسلیم استفاده مطلوب به عمل خواهد آمد». البته این بیانیه بلافاصله از سوی میرسلیم تکذیب شد و او گفت که «متاسفانه اشتباهی انجام شد و براساس استنباطی که از سفر من به مشهد داشتند فکر کردند بنده انصراف داده ام و انصراف من را به اشتباه اعلام کردند.»

به هر روی دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با همه این تحولات روز گذشته با حضور گسترده مردم برگزار شد.

نامزدهای اصلی و انصرافی هم پابه پای مردم در ساعات اولیه پای صندوق رفتند و رای خود را به صندوق انداختند. یکی در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت و دیگری در مسجد شهر ری. یکی از نامزدهای انصرافی به اردبیل رفت و آن دیگری هم همراه با رئیس جمهوری در حسینیه ارشاد به نامزد مطلوب خود در انتخابات ریاست جمهوری رای داد.